خبر جدید عربستان درباره حج ۱۴۰۲

وزیر حج عربستان اعلام کرد که حج امسال بدون هیچگونه محدودیتی در تعداد و سن حجاج و بدون تست کرونا برگزار خواهد شد.

خبر جدید عربستان درباره حج ۱۴۰۲

مهر به نقل از روسیا الیوم نوشت: وزیر حج عربستان اعلام کرد که حج امسال بدون هیچگونه محدودیتی در تعداد و سن حجاج و بدون تست کرونا برگزار خواهد شد.

«توفیق بن فوزان» وزیر حج عربستان اعلام کرد که در مراسم حج امسال هیچگونه محدودیت سنی و محدودیت در تعداد حجاج وجود ندارد و نیازی نیست زائران تست منفی کرونا ارائه دهند.

پیش از این نیز مسئولان عربستان اعلام کرده بودند که با عادی شدن شرایط در حرمین شریفین و پذیرش عمره گزاران بدون محدودیت کرونایی، متولیان مسجدالنبی (ص) در مدینه منوره محدودیت‌ های کرونایی را به صورت کامل لغو کردند.

این امر در حالی بود که در سال‌های گذشته امکان ورود به مسجدالنبی (ص) بدون داشتن ماسک وجود نداشت و حتی در برهه‌ای پس از باز شدن درهای حرم نبوی پس از بیش از سه ماه تعطیلی، متولیان مسجدالنبی (ص) وضعیت سلامت زائران را بررسی می‌کردند؛ تا جایی که قبل از برپایی نمازهای جماعت صف‌های طولانی در ورودی‌ها تشکیل می‌شد تا متولیان حرم، تب و وضعیت سلامت زائران را بررسی و از ورود افراد مشکوک به کرونا جلوگیری کنند. با لغو محدودیت‌های کرونایی در مسجدالنبی (ص)، زائران کشورهای مختلف بدون ماسک به حرم نبوی مشرف می‌شوند و دیگر خبری از فاصله‌گذاری اجتماعی نیز نیست.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 65442

ارسال نظر