اقدام بی‌سابقه عربستان برای آزادی و حقوق زنان + عکس

در راستای برنامه‌های اطلاحاتی دولت عربستان برای حقوق زنان، زنان در عربستان راهبر قطار می‌شوند.

اقدام بی‌سابقه عربستان برای آزادی و حقوق زنان + عکس

منابع سعودی از روند تکمیل برنامه آموزشی راهبری قطار از سوی زنان عربستانی خبر دادند.

ارم نیوز گزارش داد: ۳۲ زن عربستانی برای تکمیل برنامه آموزشی راهبری قطار آماده می شوند تا به نخستین گروه از زنان در این کشور تبدیل شوند که هدایت قطار سریع السیر ارتباطی بین مکه و مدینه را برعهده می گیرند که حجاج و عمره گذاران بیشترین استفاده کننده از خدمات آن هستند.

راه آهن عربستان سعودی روز گذشته کلیپی از تعدادی از این کارآموزان زن را منتشر کرد که در مورد تجربه منحصر به فرد خود در یادگیری راهبری قطار سخن می گویند.

بشار بن خالد المالک رئیس اجرایی راه آهن عربستان در توییتر نوشت: آماده کردن اولین گروه از راهبران زن قطار سریع السیر حرمین مایه افتخار ما و تاییدی بر اعتماد بزرگ به زنان و نقش مهمی است که زنان عربستان در فرایند توسعه و مشارکت در تحقق اهداف چشم انداز ۲۰۳۰ ایفا می کنند.​

راهبری قطار زنان در عربستان

ارم نیوز گزارش داد: اطلاعیه استخدام زنان به عنوان راهبر قطار در عربستان فوریه گذشته صورت گرفت که با استقبال گسترده زنان همراه بود و حدود ۳۰ هزار زن جوان برای به دست آوردن ۳۲ شغل راهبری قطار ثبت نام کردند. این ۳۲ کارآموز در حال گذراندن یک برنامه آموزشی یکساله در شهر جده هستند و در طول آن حقوق چهار هزار ریال سعودی به آنها داده می شود که به محض آغاز به کار رسمی دوبرابر می شود.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 63898

ارسال نظر