آمار جهانی کرونا؛ بیش از ۲۱۶هزار ابتلا در یک روز!

بنابر جدیدترین آمار جهانی کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در دنیا تاکنون به ۶۶۲ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۸۸ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۶۸۷ هزار و ۶۰۶ بیمار نیز تایید شده است.

آمار جهانی کرونا؛ بیش از ۲۱۶هزار ابتلا در یک روز!

براساس آمار رسمی ارائه شده در جدول جهانی "ورلداُمتر" طی شبانه روز گذشته، کرونا در جهان جان ۷۸۸ نفر را گرفته و ۲۱۶ هزار و ۷۰۳ مبتلای جدید نیز به ثبت رسیده است.

همچنین آمریکا با بیش از ۱۰۲ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

در اروپا نیز فرانسه با ثبت بیش از ۳۹ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای قاره سبز است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۳ هزار قربانی، همچنان بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در میان کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا ظهر امروز (سه‌شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع فوتی‌ها
۱ ایالات متحده ۱۰۲,۲۴۷,۵۷۵ ۱,۱۱۶,۰۹۵
۲ هند ۴۴,۶۷۸,۵۴۸ ۵۳۰,۶۹۶
۳ فرانسه ۳۹,۱۵۹,۷۵۷ ۱۶۱,۱۵۲
۴ آلمان ۳۷,۲۱۱,۹۳۷ ۱۶۰,۷۶۸
۵ برزیل ۳۶,۲۰۲,۱۸۶ ۶۹۳,۰۱۷
۶ کره جنوبی ۲۸,۷۷۲,۱۹۶ ۳۱,۸۸۲
۷ ژاپن ۲۸,۵۴۸,۰۰۴ ۵۵,۸۱۳
۸ ایتالیا ۲۵,۰۲۱,۶۰۶ ۱۸۳,۹۳۶
۹ انگلیس ۲۴,۱۳۵,۰۸۴ ۱۹۸,۹۳۷
۱۰ روسیه ۲۱,۷۷۴,۸۲۴ ۳۹۳,۴۹۲

 

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۶۰ هزار و ۸۵۲ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۶۷۵ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

 

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 62597

ارسال نظر