ترامپ چقدر پول دارد؟

یک پایگاه اینترنتی آمریکایی برآورد کرد، ارزش ثروت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به ۳.۲ میلیارد دلار بالغ می‌شود.

ترامپ چقدر پول دارد؟

یک پایگاه اینترنتی آمریکایی برآورد کرد، ارزش ثروت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به ۳.۲ میلیارد دلار بالغ می‌شود.

به گزارش عرشه آنلاین، پایگاه اینترنتی "بنکینگ ریتس" نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور اسبق آمریکا در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا نامزد می‌شود. قرار است رقیب او در مرحله مقدماتی این انتخابات در حزب جمهوریخواه، رون دسانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا باشد و طبق گزارش شبکه فاکس نیوز، نظرسنجی‌ها دسانتیس را یک رقیب جدی برای این رئیس جمهور سابق آمریکا نشان می‌دهند.

شبکه سی.ان.ان اخیرا گزارش داد، ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ که پدرش در دوره ریاست جمهوری اتکا به او داشت، گفته است کارش با سیاست تمام شده و پدرش را در نامزدی مجددش برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همراهی نخواهد کرد.

مجلس فوربس گزارش کرد، ارزش ثروت خالص دونالد ترامپ تا سپتامبر ۲۰۲۲، ۳.۲ میلیارد دلار برآورد شده است و ۷۳۰ میلیون دلار از این ثروت حاصل شبکه اجتماعی او مشهور به تروث سوشال و گروه تکنولوژی و رسانه ترامپ است. ترامپ در اکتبر ۲۰۲۱ تاسیس این شبکه اجتماعی را اعلام کرد و در فوریه ۲۰۲۲ این شبکه اجتماعی شروع به کار کرد. ترامپ تا ۱۶ نوامبر ۲۰۲۲ در این شبکه اجتماعی ۴.۵۵ میلیون دنبال کننده داشته است.

ترامپ تا نوامبر ۲۰۲۲ جایگاهش را در فهرست میلیاردهای مجله فوربس کمی بالاتر برده و در رده ۸۹۲ میلیاردرهای جهان قرار گرفته در حالی که در ژوئن ۲۰۲۲ در رده ۱۰۱۲ قرار داشت.

ترامپ پیشتر در دوره ریاست جمهوری اش بر اساس گزارش‌ها حدود نیمی از ثروت خالص خود را به دلیل قطع معامله چندین شرکت و سازمان با او و دارایی‌هایش از دست داده بود. مجله فوربس پیشتر گزارش کرده بود، ارزش ثروت خالص ترامپ در سال ۲۰۱۶، ۴.۵ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۰ ،۲.۱ میلیارد دلار بوده است.

ترامپ در زمان انتصابش به ریاست جمهوری آمریکا با داشتن بیش از ۷۰ سال سن نام خود را به عنوان پیر ترین شخصی که به این سمت رسیده مطرح کرد اما بعدا جو بایدن به دلیل داشتن ۷۸ سال سن در شروع ریاست جمهوری‌اش این عنوان را از ترامپ گرفت.

ترامپ در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا آمده و وارث ثروتی حدودا ۴۰ میلیون دلاری از فِرِد ترامپ، پدرش شد که در املاک فعالیت داشت. در سال ۱۹۷۱، دونالد ترامپ رئیس شرکتی شد که بعدها به نام سازمان ترامپ شناخته شد.

پول درآمدها و ارث به دونالد ترامپ کمک کرد تا بیش از ۵۰۰ شرکت را توسعه دهد. این چهره سرشناس عرصه تجارت دارای منافع و سهام از جمله در زمین‌های گلف مجلل، آسمان خراش‌ها، نمایش‌های تلویزیونی، کازینوها، کتاب‌ها، کالاها و هم اکنون نیز در عرصه رسانه‌های اجتماعی است. این حوزه‌ها به او کمک کرد تا حالا درآمد او بیش از سه میلیارد دلار تخمین زده شود و نامش در فهرست میلیاردرهای فوربس برای سال ۲۰۲۲ قرار بگیرد./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 59205

ارسال نظر