روسیه، اروپا را تهدید کرد/ دردسر بزرگ برای اروپا؟

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به تصمیم گروه 7 اعلام کرد که کشورش سقف احتمالی تعیین شده توسط کشورهای غربی برای نفت روسیه را نخواهد پذیرفت.

روسیه، اروپا را تهدید کرد/ دردسر بزرگ برای اروپا؟

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به تصمیم گروه ۷ اعلام کرد که کشورش سقف احتمالی تعیین شده توسط کشورهای غربی برای نفت روسیه را نخواهد پذیرفت.

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد با تعیین سقف قیمت برای نفت، اروپا از امسال بدون نفت روسیه زندگی خواهد کرد.

این دیپلمات روس در واکنش به اقدام گروه ۷ برای تعیین سقف قیمت ۶۰ دلار برای هربشکه نفت روسیه، در حساب توئیتر خود نوشت: مسکو پیشتر تاکید کرده به کشورهایی که از تعیین سقف قیمت حمایت کنند نفت عرضه نخواهد کرد.

اولیانوف با طعنه به واکنش‌های اروپا و غرب به اتخاذ سیاست‌های روسیه در قبال آنها، افزود: اتحادیه اروپا به زودی روسیه را برای استفاده از نفت به عنوان یک سلاح سرزنش خواهد کرد.

گروه هفت روز جمعه تصمیم گرفتند سقف قیمت نفت خام روسیه را ۶۰ دلار در هر بشکه تعیین کنند و این تصمیم به ماه‌ها گفت‌وگو درباره این اقدام جدید که هدف آن ضربه زدن به منبع اصلی درآمد مسکو بود، پایان داد.

محدودیت قیمت نفت روسیه از طریق دریا از روز دوشنبه ۵ دسامبر یا در روزهای پس از آن برای ائتلاف سقف قیمت، شامل استرالیا و اعضای گروه ۷ و اتحادیه اروپا، لازم الاجرا خواهد شد.

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به این تصمیم اعلام کرد که کشورش سقف احتمالی تعیین شده توسط کشورهای غربی برای نفت روسیه را نخواهد پذیرفت.

دیمیتری پسکوف تاکید کرد: ما در حال ارزیابی وضعیت هستیم. مقدمات خاصی برای چنین سقفی انجام شده است. ما سقف قیمت را نمی‌پذیریم و به شما اطلاع خواهیم داد که پس از پایان ارزیابی، کار چگونه سازماندهی می‌شود.

 

 

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 57673

ارسال نظر