بایدن به پوتین هشدار داد

جو بایدن درباره هر گونه اقدام نظامی در اوکراین به ولادیمیر پوتین هشدار داد.

بایدن به پوتین هشدار داد

جو بایدن بار دیگر به همتای روس خود هشدار داد در صورت هر گونه اقدام نظامی در اوکراین عواقب سختی از لحاظ اقتصادی متوجه مسکو خواهد شد.

جو بایدن و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور آمریکا و رییس جمهور روسیه روز پنجشنبه در تماسی تلفنی که حدود ۵۰ دقیقه به طول انجامید در مورد وضعیت اوکراین گفت وگو کردند.

رییس جمهور آمریکا روز گذشته در جمع خبرنگاران در این باره گفت: من هشدار‌هایی را به ولادیمیر پوتین در رابطه با اوکراین داده ام و گفته ام اگر به اوکراین حمله کند باید منتظر تحریم‌های اقتصادی شدیدی باشد.

بایدن ادامه داد: در صورت حمله روسیه به اوکراین ما حضورمان را در کنار شرکای اروپایی افزایش خواهیم داد و روسیه باید هزینه سنگین مداخلات خود را پرداخت کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسکو در صورت حفظ همین تعداد از نیرو‌های نظامی در مرز‌های اوکراین هم تحریم خواهد شد افزود: ما قرار نیست به صورت علنی همه موارد را بگوییم، ولی بار‌ها تاکید کرده ام روسیه حق ندارد در مورد اوکراین دست به اقدام نظامی بزند.

یک مقام کاخ سفید خبر داد بایدن قرار است فردا با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین گفتگو کند.

این مقام که خواست نامش فاش نشود گفت: بایدن قرار است بر حمایت‌های همه جانبه آمریکا از اوکراین تاکید کند و در مورد تقویت نیرو‌های نظامی روسیه در مرز‌های این کشور تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

وزرات خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد: آنتونی بلینکن در تماسی تلفنی با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به دنبال راه‌های دیپلماتیک برای حل این معضل در مرز‌های اوکراین است./ باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 5449

ارسال نظر