تغییراتی که زنان جوان عربستان بدنبال آن هستند/ ویدئو

زنان جوان در شبه جزیره عربستان رویای تغییر در یک جامعه محافظه کار را در سر می‌پرورانند و خود را در زمینه‌های مختلف از فرهنگ گرفته تا ورزش و سیاست غوطه ور می‌کنند.

تغییراتی که زنان جوان عربستان بدنبال آن هستند/ ویدئو

از کشور‌های نفت خیز خلیج فارس تا یمن، که شاهد بدترین بحران انسانی جهان در یک جنگ وحشیانه هشت ساله است، زنان جوان در شبه جزیره عربستان رویای تغییر در یک جامعه محافظه کار را در سر می‌پرورانند و خود را در زمینه‌های مختلف از فرهنگ گرفته تا ورزش و سیاست غوطه ور می‌کنند.

به گزارش فرارو، در یک پیست کارتینگ در ریاض، پایتخت عربستان، اسراء الدخیل جوان که آرزوی تبدیل شدن به اولین قهرمان عربستانی در ورزش موتوری و نمایندگی کشورش در مسابقات را دارد، خود را برای رقابت با ۱۵ نفر آماده می‌کند که همه آن‌ها مرد هستند.

اسراء به عنوان محقق در زمینه شیمی ژئوفیزیک در یک آزمایشگاه کار می‌کند و در عین حال به دنبال اسپانسر‌هایی برای حمایت از خود است و خوش بینی خود را پنهان نمی‌کند. این جوان ۲۸ ساله که پنج روز در هفته به مدت دو یا سه ساعت در سالن بدنسازی تمرین می‌کند، می‌گوید: من آینده خوبی برای خود در عربستان سعودی می‌بینم.

پس از کسب مقام چهارم در مسابقه، او ادامه می‌دهد: وقتی از صفر شروع می‌کنیم، چالش‌های زیادی برای رسیدن به مقام اول وجود دارد.

این زن جوان می‌گوید: می‌خواهم برای همه دخترانی که احساس حقارت می‌کنند الگو باشم. حتی اگر دیر شروع کرده‌اند یا به سختی‌ها و موانع خورده‌اند، اما اجازه ندهیم که ما را متوقف کند و ادامه می‌دهیم.

کفی مری، ۲۸ ساله، آرزو دارد اولین وزیر آموزش زن در یمن جنگ‌زده شود.

درگیری در یمن از سال ۲۰۱۴ بین حوثی‌ها و نیرو‌های دولتی تحت حمایت ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در جریان است. به گفته سازمان ملل، این جنگ باعث مرگ صد‌ها هزار نفر به طور مستقیم یا به دلیل عواقب آن شد.

مری، ریاست اداره توسعه زنان در منطقه حضرموت را بر عهده دارد. او در راه رفتن به محل کارش در سیئون به یک نگهبان می‌گوید: من مدیر اینجا هستم.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: من می‌خواهم موقعیتی را به دست آورم که بتوانم تصمیم‌گیرنده باشم یا با تصمیم‌گیرندگان در اتخاذ آن مشارکت کنم، به‌ویژه در مورد زنان. او تاکید کرد که راه درازی در پیش است تا زنان در ساختن جامعه درنظر گرفته شوند.

کفی مری ابراز امیدواری کرد که یک کشور امن و یک یمن شاد وجود داشته باشد.

در کافه‌ای در دوحه، پایتخت قطر، الجوهره آل ثانی ۲۷ ساله که وب سایتی به نام «زنان قطر» تأسیس کرده است، داستان زنان قطری از نسل قدیم یا جدید در امارت کوچک خلیج فارس را تعریف می‌کند.

این زن جوان که یک کماندار حرفه‌ای است، اعتراف می‌کند که در خانواده‌ای تحصیل کرده بزرگ شده است. او خاطرنشان می‌کند که وضعیت سایر زنان در امارت ثروتمند و محافظه کار خلیج فارس ممکن است به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

به گفته آل ثانی، او از داستان‌های موفقیت دلگرم شده است و توضیح می‌دهد که این نشان دهنده پیشرفت بسیار سریع قطر است. اگر به افراد در رده‌های بالا نگاه کنید، می‌توانید تعداد زیادی از زنان قطری را ببینید. همانطور که گفتم، پیشرفت بسیار سریع، تغییرات بسیار سریع در مدت زمان بسیار کوتاه.

به گزارش فرارو، حبیبه ماهر (۱۸ ساله) اولین دختر گلف باز بحرین شد. این دختر جوان بحرینی در یک باشگاه تخصصی در منامه تمرین می‌کند.

این دختر که تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه آمریکایی منامه آغاز کرده است، می‌گوید: رویای من شرکت در مسابقات بین المللی مانند مسابقات انجمن گلف زنان در برابر زنان حرفه‌ای جهان است.

وی افزود: آرزوی کسب مقام اول و برافراشتن پرچم کشورمان را دارم تا نشان دهم که ما به عنوان زنان بحرینی قادر به انجام این کار و کسب مقام اول هستیم.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 52725

ارسال نظر