نتانیاهو در یک قدمی بازگشت به قدرت

کانال 12 رژیم صهیونیستی نیز گزارش داده است که نتانیاهو با کسب 61 کرسی از 120 کرسی پارلمان پیروز این انتخابات خواهد شد.

نتانیاهو در یک قدمی بازگشت به قدرت

با پایان انتخابات در سرزمینهای اشغالی، بررسی نتایج اولیه حاکی از پیشتازی حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین این رژیم است.

به گزارش فارس، شبکه الجزیره در خبری فوری اعلام کرد که بررسی نتایح اولیه نشان می‌دهد که ائتلاف راست افراطی به رهبری نتانیاهو موفق به کسب ۶۲ کرسی در کنست خواهد شد.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داده است که نتانیاهو با کسب ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان پیروز این انتخابات خواهد شد.

شبکه الجزیره به نقل از منابع صهیونیستی همچنین گزارش داده است که نتانیاهو شروع به برقراری تماس با رهبران سایر احزاب ائتلاف خود کرده است. این درحالیست که هنوز هیچ نتیجه‌ای به صورت رسمی اعلام نشده است و گمانه زنی رسانه های اسرائیلی با توجه به نظرسنجیهای پای صندوق انجام شده است.

این پنجمین انتخابات در رژیم صهیونیستی طی ۴ سال گذشته بود که روز سه شنبه برگزار شد.

چهار دولت قبلی این رژیم که با ائتلاف احزاب کوچکتر تشکیل شده بود همگی به شکست انجامید؛ برخی ناظران سیاسی احتمال شکست ائتلاف بعدی چه به رهبری لاپید یا رهبری نتانیاهو را هم دور از انتظار نمی‌دانند. مساله‌ای که بن بست سیاسی در این رژیم را عمیق تر و پیچیده تر خواخد کرد.

طبق گزارش کان نیوز، مقام‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که ۶۷۸۸۸۰۴ نفر واجد شرکت در این انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی هستند.

مجموعه نظرسنجی‌های روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» حاکی از آن بود که بلوک و احزاب حامی بنیامین نتانیاهو یا می‌تواند به ۶۱ کرسی مورد نیاز برای تشکیل کابینه دست یابد یا یک کرسی کم می‌آورد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 50654

ارسال نظر