ترامپ احضار شد

بر این اساس، ترامپ باید تا تاریخ ۴ نوامبر مدارکی را به این کمیته ارائه دهد و در تاریخ ۱۴ نوامبر و یا در تاریخی نزدیک به آن، در یک جلسه استشهادیه شرکت کند.

ترامپ احضار شد

تسنیم: کمیته تحقیقاتی حمله به ساختمان کنگره آمریکا، دونالد ترامپ را برای شهادت دادن در مورد نقشش در این حادثه، به دادگاه فراخواند.

کمیته تحقیقاتی حمله به ساختمان کنگره آمریکا موسوم به کمیته ۶ ژانویه، دونالد ترامپ را برای شهادت دادن در مورد نقشش در این حادثه، به دادگاه فراخواند.

بر این اساس، ترامپ باید تا تاریخ ۴ نوامبر مدارکی را به این کمیته ارائه دهد و در تاریخ ۱۴ نوامبر و یا در تاریخی نزدیک به آن، در یک جلسه استشهادیه شرکت کند.

در احضاریه این کمیته برای ترامپ آمده است: ما تمام اسناد و مدارک شامل ده‌ها سند مربوط به کارکنان و منصوبان سابق شما (دونالد ترامپ) که به صورت هماهنگ و منسجم به کار گرفته شده بودند را به طور کامل بررسی و تلاش همه جانبه شما را برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، و ایجاد اختلال در روند صلح آمیز انتقال قدرت به رئیس جمهور بعدی، ارزیابی کردیم.

این کمیته همچنین ترامپ را به تلاش برای تغییر نتایج انتخابات به رغم رد ادعای تقلب گسترده در آن از سوی بیش از ۶۰ دادگاه، و نپذیرفتن این نتایج از سوی اعضای کمپین و مشاوران ارشدش متهم کرد.

علاوه بر این در بخش دیگری از این احضاریه آمده است: به طور خلاصه باید گفت شما در مرکز اولین و تنها تلاش صورت گرفته از سوی هر رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا برای تغییر نتایج انتخابات و ایجاد مانع در روند صلح آمیز انتقال قدرت هستید که این امر منجر به حمله‌ای مرگبار و بی سابقه به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ شد.

این در حالی است که ترامپ تاکنون به این احضاریه واکنشی نشان نداده، اما اگر او از حضور در دادگاه سرباز زند، دادگاه می‌تواند او را مانند «استیو بنن» مشاور سابقش، مورد پیگرد قضایی قرار دهد.

این احضاریه در حالی برای ترامپ صادر شد که هفته گذشته کمیته ۶ ژانویه به اتفاق آرا به احضار اجباری ترامپ در مقابل این کمیته رای داد.

چنانچه ترامپ به احضاریه‌ای که برای او صادر می‌شود اعتنا نکند ممکن است متهم شود. ۷ عضو دموکرات و ۲ عضو جمهوری‌خواه این کمیته ۹ نفره همگی از صدور احضاریه برای ترامپ جهت ارائه اسناد لازم و ارائه توضیحات تحت سوگند در ارتباط با حمله به ساختمان کنگره حمایت کردند.

"بنی تامپسون"، رئیس دموکرات این کمیته گفت: "او باید پاسخگو شود. لازم است درباره اقداماتش توضیح دهد. باید برای آن پلیس‌هایی که جانشان را کف دست می‌گیرند تا از دمواکرسی‌مان دفاع کنند جواب پس بدهد. او باید به میلیون‌ها آمریکایی که می‌خواست برای ماندن در قدرت نادیده‌شان بگیرد جواب بدهد. "

«دونالد ترامپ» نیز در پاسخ به صدور این احضاریه، بار دیگر این تحقیقات را به شدت محکوم کرد.

ترامپ در این نامه بدون اشاره به این احضاریه، دروغ‌های مکرر مربوط به این حادثه از جمله بروز تقلب گسترده در جریان انتخابات و تاثیر زیاد آن بر نتایج انتخابات را تکرار کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد احتمالی ریاست جمهوری بعدی این کشور تصریح کرد: من این نامه را برای نشان دادن خشم، ناامیدی و شکایت خود نوشته‌ام. شما حتی لحظه‌ای در مورد بررسی مجدد نتایج انتخابات و رسیدگی به تقلب در این انتخابات در سال ۲۰۲۰ فکر نکردید.

ترامپ همچنین ادعا کرد بار‌ها پیشنهاد داده که می‌تواند هزاران نفر را برای تجمع در مقابل کنگره بسیج کند، اما درخواست وی هر بار از سوی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان رد شده است.

دونالد ترامپ بعد از آنکه باختش در آن انتخابات را انکار کرد از هوادارانش خواست روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱، در حالی که مجلس سنا برای تأیید نتیجه انتخابات تشکیل جلسه داده بود مقابل ساختمان کنگره تجمع کنند. آن تظاهرات به حمله هواداران ترامپ به کنگره و خشونت ختم شد.

این در حالی است که تاکنون هیچ مدرک و سندی دال بر بروز تقلب گسترده در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا دیده نشده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 48332

ارسال نظر