بوریس جانسون تهدید شد

یکی از وزیران که نام او فاش نشده تهدید کرده که اگر نخست‌وزیر دستور تعطیلی کامل را صادر کند، استعفا خواهد کرد.

بوریس جانسون تهدید شد

روزنامه دیلی میل امروز (دوشنبه) نوشت: نمایندگان محافظه‌کار مجلس دیشب هشدار دادند که هر گونه تلاش جانسون برای سختگیری بیشتر در محدودیت‌های کرونایی پیش از ایام کریسمس موجب خواهد شد تا خواهان عزل وی از رهبری حزب شوند.

گزارش شده که در پی شیوع سویه بسیار مسری اومیکرون در انگلیس، جانسون سه سناریو را برای برخورد با بحران پیش رو در نظر دارد: محدودیت در برگزاری مهمانی‌ها، تعطیلی رستوران‌ها و حتی تعطیلی کامل مشاغل.

با این حال برخی از وزیران کابینه جانسون از جمله لیز تراس وزیر امور خارجه اعلام کرده‌اند که با اعمال محدودیت‌های جدید برای برخورد با اومیکرون موافق نیستند. حتی یکی از وزیران که نام او فاش نشده تهدید کرده که اگر نخست‌وزیر دستور تعطیلی کامل را صادر کند، استعفا خواهد کرد.

رسانه های محلی دیروز خبر داده بودند که وزیر برگزیت انگلیس به دلیل ناامیدی از جهت‌گیری دولت بوریس جانسون استعفا کرد و در بحبوحه گسترش سراسری سویه اومیکرون ضربه بزرگی به دولت و نخست‌وزیر این کشور وارد شد.

تحلیلگران بر این باورند که استعفای دیوید فراست، یکی از معماران اصلی راهبرد پر فراز و نشیب برگزیت جانسون، سؤال‌هایی را در مورد کم و کیف جدایی از اتحادیه اروپا و روند مذاکرات ایرلند شمالی برانگیخته است. این استعفا همچنین به احساس آشفتگی در دولت محافظه‌کار جانسون دامن زد.

بتازگی انتشار یافته‌های یک نظرسنجی که از ۲۴ هزار و ۶۹۱ خواننده روزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس در روزهای ۹ و ۱۰ دسامبر (۱۸ و ۱۹ آذر) انجام شد، نشان داد که با برملا شدن نقض شرایط قرنطینه و برگزاری یک میهمانی در دفتر کار نخست‌وزیری، ۵۹ درصد از رأی‌دهندگان خواهان استعفای بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس شدند.

جانسون اواخر هفته پیش و پس از انتشار ویدئویی از کارکنان دفتر وی که مشغول تمسخر و خنده در مورد یک جشن بزرگ که در جریان قرنطینه کریسمس سال گذشته در ساختمان نخست‌وزیری برگزار شده بود و زمانی که برپایی این گردهمایی‌ها ممنوع بود، عذرخواهی کرد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 4687

ارسال نظر