چراغ سبز مقتدی صدر به تشکیل دولت جدید در عراق

مقتدی صدر موافقت کرده با هیئت سه‌جانبه تشکیل شده از سوی گروه‌های سیاسی عراق شامل هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق و نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق دیدار کند.

چراغ سبز مقتدی صدر به تشکیل دولت جدید در عراق

وفا محمدکریم، از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق از موافقت رهبر جریان صدر با دیدار با نمایندگان هیئت سه‌جانبه خبر داد و گفت: حزب دموکرات در روند تشکیل دولت جدید پیش شرط‌هایی تعیین کرده است.

وی تاکید کرد که مقتدی صدر موافقت کرده با هیئت سه‌جانبه تشکیل شده از سوی گروه‌های سیاسی عراق شامل هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق و نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق دیدار کند.

وی افزود: البته زمان دقیق این دیدار مشخص نیست اما در همین حد که صدر پذیرفته با این هیأت سه‌جانبه دیدار کند، گامی مثبت در راستای تشکیل دولت جدید در عراق محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: پیش تر این نگرانی وجود داشت که رهبر جریان صدر با این دیدار مخالفت کند اما موافقت وی می‌تواند دروازه‌ای برای تشکیل دولت جدید باشد.

به گفته این عضو حزب بارزانی، نشست انتخاب رئیس‌جمهور و مأمور اعلام کردن نخست‌وزیر به تشکیل کابینه در پارلمان نیز احتمالاً، پس از توافق مقتدی صدر با هیئت سه جانبه برگزار خواهد شد.

پیش از این، علی الفتلاوی از رهبران ائتلاف الفتح عراق که عضوی از چارچوب هماهنگی شیعی محسوب می‌شود، در سخنانی پیش بینی کرد که در چند روز آینده، بحران سیاسی در عراق به سمت و سوی پایان و حل شدن می‌رود. الفتلاوی در این باره گفت: با خروج از بحران سیاسی روند تحولات در عراق بر اساس مفاد قانون اساسی پیش خواهد رفت و دولت جدید نیز تشکیل خواهد شد./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 42593

ارسال نظر