ناتو خواستار خاتمه درگیری باکو و ایروان شد

ناتو خواستار توقف فوری درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان شد.

ناتو خواستار خاتمه درگیری باکو و ایروان شد

به دنبال درگیری تازه بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان، ناتو روز سه شنبه از این دو کشور خواست تا اقدامات نظامی در مرزهای خود را متوقف کنند.

به گزارش وبگاه «هتق» «خاویر کولومینا» نماینده ویژه  ناتو در قفقاز و آسیای مرکزی امروز در توییتی نوشت: «حملات بسیار نگران  در امتداد مرز ارمنستان و  جمهوری آذربایجان از جمله علیه شهرک ها و زیرساخت‌های غیرنظامی در داخل ارمنستان گزارش شده است. ناتو خواستار توقف فوری خصومت‌ها و تنش زدایی فوری در منطقه است».

شورای امنیت  سازمان ملل متحد نیز  به درخواست فرانسه، جلسه‌ای اضطراری برای بررسی دور جدید درگیری‌ها بین نظامیان ارمنستانی و جمهوری آذربایجان برگزار خواهد کرد.

در پی شعله‌ور شدن مجدد درگیری‌های نظامی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مناطق مرزی، شورای امنیت سازمان ملل تشکیل جلسه می‌دهد. شبکه «ریانووستی» روز سه‌شنبه گزارش داد که شورای امنیت به درخواست فرانسه، جلسه‌ای اضطراری برای بررسی دور جدید تنش‌های مسلحانه بین نظامیان ارمنستانی و جمهوری آذربایجان برگزار خواهد کرد.

شب گذشته درگیریهای شدیدی میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان صورت گرفت و ارمنستان از ادامه پیشرویهای نظامیان جمهوری آذربایجان به سمت خاک خود خبر داد. به دنبال این تحرکات، رسانه‌های جمهوری آذربایجان از توافق ایروان و باکو برای برقراری آتش بس از ۹:۱۵ صبح به وقت محلی خبر داده‌اند.

خبرگزرای «ریانووستی» به نقل از منابع جمهوری  آذربایجان گزارش کرد که  آتش بس از ساعتی پیش اجرایی شده است. طی ساعات گذشته روسیه، فرانسه و ایالات متحده نسبت به تشدید درگیریهای دوباره میان نظامیان ارمنی و جمهوری آذربایجان ابراز نگرانی کرده بودند.

منابع رسمی ارمنستان همچنین از تماس تلفنی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جمهوری ایران و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان به دنبال تحولات نظامی شب گذشته میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر دادند.خبرگزاری ارمنستان نوشت، پاشینیان روز سه شنبه با رئیس جمهور ایران تماس تلفنی داشت.

به گفته دفتر نخست وزیرارمنستان، آیت الله رئیسی در این تماس تلفنی جنگ جدید در قفقاز جنوبی را غیرقابل قبول دانسته و گفت که ایران با دقت تحولات قفقاز را دنبال می‌کند.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 41464

ارسال نظر