واکنش وزارت خارجه به خبر حمله اسرائیل به پایگاه‌های ایران

سخنگوی وزارت امورخارجه درباره ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به نیروهای ایرانی در سوریه توضیحاتی ارائه کرد.

واکنش وزارت خارجه به خبر حمله اسرائیل به پایگاه‌های ایران

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا در موعد مقرر ارائه شده و متعاقبا پاسخ طرف آمریکایی با تاخیر قابل توجهی باز از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا دریافت شد.

ناصر کنعانی با یادآوری این نکته که ایران دیدگاه‌های خود را به طرف اروپایی منتقل کرده و منتظر است دیدگاه و پاسخ طرف مقابل را بشنود نیز اظهار داشت: چنانچه در طرف مقابل اراده سیاسی وجود داشته باشد و همانند ایران سازنده عمل کند، پاسخ ایران سازنده، شفاف و قانونی بوده و می‌تواند در زمان بسیار کوتاه جمع بندی مذاکرات انجام و توافق صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: پیام خصوصی آمریکا به ایران

سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسشی درباره ادعای رژیم صهیونیستی برای حمله به نیروهای ایرانی در سوریه گفت: اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه زیر ساخت های سوریه همچنان ادامه دارد و با حمایت آمریکا انجام می‌شود اما معتقدیم کلیه اقدامات رژیم صهیونیستی غیرقانونی و نامشروع است و ادعای رژیم جعلی مبنی بر اینکه به پایگاه های ایران حمله کرده است پوچ و بی اساس و باطل است.

ناصر کنعانی با بیان اینکه حضور ایران در سوریه مستشاری است و این ادعاها باطل است، افزود: تا زمانی که دولت سوریه از ایران درخواست کمک کند، ایران از کمک های خود دریغ نخواهد کرد./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 39707

ارسال نظر