کرملین: مسکو از شروط خود عقب‌نشینی نخواهد کرد

سخنگوی کاخ کرملین روسیه روز یکشنبه گفت که عملیات نظامی روسیه در اوکراین همچنان ادامه داشته و مسکو از شروط خود برای حل بحران عقب نشینی نخواهد کرد.

کرملین: مسکو از شروط خود عقب‌نشینی نخواهد کرد

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه روز یکشنبه گفت که عملیات نظامی این کشور در اوکراین ادامه داشته و مسکو از شرط‌های خود برای حل بحران عقب نشینی نمی‌کند.

وی که این سخنان را در جمع خبرنگاران مطرح می‌کرد با تاکید بر اینکه همه اهداف روسیه محقق خواهد شد، افزود: «دیر یا زود مسکو و غرب به میز مذاکره خواهند آمد و تا آن زمان، روسیه تجربه‌های ارزشمندی به دست خواهد آورد».

پس از جنگ اوکراین، روابط میان کشورهای غربی و مسکو به تیرگی گراییده است. دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی، حمایت گسترده‌ای را از اوکراین در جنگ انجام داده و تسلیحات و تجهیزات نظامی مختلفی را به این کشور ارسال کرده است. 

چند روز پیش بود که رئیس‌جمهور آمریکا از تخصیص بسته کمک نظامی حدود سه میلیارد دلاری به اوکراین خبر داد و گفت که این بزرگ‌ترین تعهد واشنگتن تاکنون است.

در بیانیه مطبوعاتی کاخ سفید که چهارشنبه (۲۴ اوت) منتشر شد، به نقل از بایدن آمده است: ایالات متحده متعهد به حمایت از مردم اوکراین در ادامه مبارزه برای دفاع از حاکمیت خود است. به عنوان بخشی از این تعهد، مفتخرم که بزرگ‌ترین بخش کمک امنیتی خود تا به امروز را اعلام کنم؛ حدود ۲.۹۸ میلیارد دلار سلاح و تجهیزاتی که از طریق ابتکار کمک امنیتی اوکراین ارائه خواهد شد.

به گفته بایدن، کمک‌های جدید به کی‌یف این امکان را می‌دهد که سامانه‌های دفاع هوایی، توپخانه و مهمات، سامانه‌های هوایی ضد پهپاد و رادار جدید دریافت کند.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این این کشور نیرو اعزام کرد و از آغاز عملیات نظامی ویژه خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند. به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 39589

ارسال نظر