آمریکا به لاوروف ویزا نداد

آمریکا هنوز برای سفر لاوروف به سازمان ملل ویزا صادر نکرده است.

آمریکا به لاوروف ویزا نداد

مسکو جمعه شب اعلام کرد، آمریکا تاکنون روادید سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را صادر نکرده است.

روسیه درخواست ۵۶ ویزا برای وزیر امورخارجه خود و هیأت همراه برای سفر به نیویورک و مشارکت در نشست سالانه رهبران جهان کرده است که تاکنون هیچ ویزایی را برای مقامات خود تحویل نگرفته است.

در نامه‌ای که روسیه برای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نوشته است، واسیلی نبنزیا نماینده دائم مسکو در آمریکا اعلام کرد که این مسأله واقعا عذاب آوراست.

از سوی دیگر، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امورخارجه روسیه در این باره گفت که مسکو تدابیر عملی لازم را در پاسخ به محدودیت‌ ویزای کشورهای اروپایی اتخاذ خواهد کرد.

وی در عین حال افزود که معامله به مثل در مورد موضوعی مانند این مساله ، بهترین گزینه نخواهد بود.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در این باره گفت که کشورش با جدیت این مسأله را دنبال خواهد کرد و پرونده صدور ویزا براساس قانون ایالات متحده محرمانه است. 

به موجب موافقت نامه سال ۱۹۴۷ درخصوص سازمان ملل متحد، آمریکا متعهد است که به صورت کلی به دیپلمات‌های خارجی اجازه ورود به سازمان ملل را بدهد، این درحالی است که واشنگتن مدعی است که این امکان را دارد که صدور روادید را به علل مختلف چون امنیت، تروریسم و سیاست خارجی متوقف کند./ ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 39255

ارسال نظر