ادعای جنجالی مشاور سابق ترامپ درباره پول‌های ایران

سیاستمدار تندروی آمریکایی همزمان با قرار گرفتن مذاکرات وین در مراحل پایانی، تلاش دولت بایدن برای بازگشت به برجام را اشتباه خواند.

ادعای جنجالی مشاور سابق ترامپ درباره پول‌های ایران

جان بولتون، سیاستمدار تندروی آمریکایی همزمان با قرار گرفتن مذاکرات وین در مراحل پایانی، تلاش دولت بایدن برای بازگشت به برجام را اشتباه خواند.

به گزارش عرشه آنلاین، مشاور امنیت ملی دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ روز چهارشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه خبری سی ان بی سی با  انتقاد از دولت بایدن برای دستیابی به توافق احتمالی با ایران گفت: این توافق ایران را به شریک بهتری برای روسیه تبدیل می کند.

وی تلاش بایدن برای بازگشت به برجام را اشتباه خیره کننده ای دانست و افزود: به نظرم اولین نتیجه مستقیم احیای برجام آزادسازی میلیاردها دلار از اموال توقیف شده ایران خواهد بود.

بولتون با تکرار ادعاهای بی پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی و هراس از پیشرفت های هسته ای ایران گفت که  این پول ها صرف برنامه هسته ای خواهد شد.

در حالیکه برخی تحلیلگران بر این باورند که احیای برجام منجر به عرضه نفت بیشتر ایران و در نتیجه تا حدودی از تنش بازار انرژی جهانی خواهد کاست،  بولتون مدعی است: افزایش تولید نفت آمریکای شمالی در مقایسه با افزایش بالقوه تولید نفت ایران پس از بازگشت به توافق هسته‌ای، تأثیر بیشتری می تواند داشته باشد.

این مقام سابق کاخ سفید با ادعای اینکه احیای برجام و لغو تحریم ها، روابط ایران و روسیه را تقویت خواهد کرد، گفت: منطقی است که با لغو تحریم‌های بین‌المللی، ایران ثروتمندتر و قوی‌تر به روسیه نزدیکترو به شریک بهتری برای روسیه تبدیل می‌ شود.

بولتون همچنین با اشاره به روابط نزدیک مسکو و پکن و منافع مشترک آنها در غرب آسیا افزود: در این منطقه ایران شریک مورد علاقه آنها است و به نظرم این ترتیبات سه جانبه پیامدهای جهانی خواهد داشت.

این سیاستمدار تندروی آمریکایی همچنین با ادعای اینکه توافق با ایران به متحدان کلیدی واشنگتن در خاورمیانه آسیب می رساند، در قامت سخنگوی رژیم صهیونیستی هراس این رژیم نامشروع را مطرح کرد.

بولتون همچنین با اشاره به تحولات اخیر عراق مدعی شد آنچه اکنون در بغداد می گذرد باید عزم ما را برای عدم بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران تقویت کند. نباید دست به اقدامی بزنیم که تهران را قدرتمند کند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 38803

ارسال نظر