خبر داغ اروپا از احیای برجام

من پاسخ آمریکا را دریافت کردم و اکنون بر عهده ایران است که پاسخ دهد. همچنین می‌خواهم از اتریش به خاطر نقش بارز این کشور تشکر کنم. ما به لحظه حساس رسیده‌ایم.

خبر داغ اروپا از احیای برجام

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه اخیر خود نسبت به مذاکرات برجامی ابراز خوش‌بینی کرد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در مصاحبه با نشریه اتریشی کرون، نسبت به مذاکرات احیای توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران ابراز خوش‌بینی کرد.

در این مصاحبه مجری از بورل پرسید: «نظر شما درباره توافق هسته‌ای ایران چیست؟»

بورل هم در پاسخ گفت: «من پاسخ آمریکا را دریافت کردم و اکنون بر عهده ایران است که پاسخ دهد. همچنین می‌خواهم از اتریش به خاطر نقش بارز این کشور تشکر کنم. ما به لحظه حساس رسیده‌ایم. من خوشبین هستم و در میلیمتر‌های پایانی قرار داریم. این دنیا را کمی امن‌تر می‌کند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر هم از موافقت کشور‌های حاضر در مذاکرات هسته‌ای با پیشنهاد اروپا درباره برجام خبر داد.

اما در همین حال، آمریکا در روز‌های اخیر تلاش کرده به رژیم صهیونیستی اطمینان دهد با دادن امتیاز به ایران موافقت نکرده است.

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی، هم به تازگی در سخنانی از مواضع پیشین خود در مقابل ایران عقب‌نشینی کرده اما مدعی شد تل‌آویو مخالف توافق فعلی است. زیرا این توافق بد است و حتی با استاندارد‌های تعیین شده بایدن نیز مطابقت ندارد.»

این در حالیست که پیشتر از این سخنان لاپید، جوزپ بورل با بیان آنکه پاسخ ایران به پیشنهاد اخیر اتحادیه اروپا درباره توافق هسته‌ای «معقول» بوده است، گفت: «پیشنهادی از من به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات مطرح شده و ایران هم پاسخی داد که من آن را منطقی می‌دانم. این پیشنهاد به آمریکا منتقل شده که هنوز به طور رسمی پاسخی نداده است»./ باشگاه اروپا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 38225

ارسال نظر