زلنسکی درباره حمله «ترسناک» روسیه هشدار داد

رئیس‌جمهور اوکراین نسبت به حمله ترسناک روسیه پیش از روز استقلال هشدار داد.

زلنسکی درباره حمله «ترسناک» روسیه هشدار داد

در شرایطی که انفجارهای تازه‌ای در شبه جزیره کریمه رخ داده و یک موشک باعث زخمی شدن ۱۲ غیرنظامی در نزدیکی یک نیروگاه هسته‌ای شده است، زلنسکی از اوکراینی‌ها خواست تا قبل از جشن‌های روز چهارشنبه به مناسبت سی و یکمین سالروز استقلال از حاکمیت شوروی هوشیار باشند.

«ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که اوکراینی‌ها نباید اجازه دهند مسکو پیش از رویدادهای ۲۴ اوت که همچنین شش ماه پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین است، ناامیدی و ترس را گسترش دهد.

زلنسکی در اظهارات ویدیویی شبانه خود مدعی شد: همه ما باید آگاه باشیم که روسیه در این هفته می‌تواند تلاش کند تا کاری انجام دهد.

در همین حال فرماندار منطقه‌ای خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین، از تمدید مقررات منع آمد و شد تا روز چهارشنبه خبر داد. این محدودیت تردد معمولا از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح در این شهر واقع در شمال شرقی اوکراین که هدف گلوله‌های روسیه قرار می‌گیرد، برقرار است.

همچنین روز شنبه مقام‌های روسی و اوکراینی گفتند که یک موشک روسی به منطقه‌ای مسکونی و در شهرکی در جنوب اوکراین در نزدیکی یک نیروگاه هسته‌ای اصابت کرد و ۱۴ غیرنظامی زخمی شدند.

ولادیمیر زلنسکی در صحبت‌هایش همچنین به سلسله انفجارهای اخیر در شبه‌ جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ از اوکراین ضمیمه خاک روسیه شد، اشاره کرد. اوکراین مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است، اما تحلیلگران می‌گویند حداقل برخی از آنها با تجهیزات جدید مورد استفاده نیروهای این کشور امکان‌پذیر شده است.

زلنسکی گفت: شما می‌توانید به معنای واقعی کلمه احساس کنید که چیزی در کریمه در حال رخ دادن است؛ اینکه اشغال در آنجا موقتی است و اوکراین در حال بازگشت است./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 37106

ارسال نظر