حجم ویدیو: 342.09K | مدت زمان : 00:00:05

برخورد هولناک کامیون با سیل جمعیت در ترکیه / ویدئو

​در برخورد یک خودرو با جمعیت در جنوب شرق ترکیه دست کم ۳۰ نفر کشته و ۴۵ نفر مجروح شدند.

چند سانحه رانندگی در جنوب شرقی ترکیه به کشته شدن دست‌کم ۳۲ نفر منجر شدند. در یکی از این سوانح، امدادگران در شهر نیزیپ در جنوب استان غازی عینتاب مشغول رسیدگی به زخمی‌ها بودند که اتوبوسی با‌ آن‌ها برخورد کرد. داوود گل، استاندار غازی عینتاب، گفت برخورد این اتوبوس به کشته شدن ۱۶ نفر منجر شد که برخی از آن‌ها امدادگر و روزنامه‌نگار بودند. بیست نفر دیگر نیز زخمی شدند و تحت مداوا قرار دارند.

استاندار غازی عینتاب در توییتر نوشت سه آتش‌نشان، دو امدادگر و دو روزنامه‌نگار جزو کشته‌شده‌ها بودند. عکس‌هایی که رسانه‌های ترکیه منتشر کرده‌اند آمبولانسی را نشان می‌دهد که به‌شدت تخریب شده است.

اتفاقی مشابه نیز حدود ۲۵۰ کیلومتر دورتر در ناحیه دریکِ استان ماردین رخ داد. امدادگران مشغول رسیدگی به سانحه‌ای دیگر بودند که کامیونی به‌ آن‌ها برخورد کرد. فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه، گفت در این سانحه نیز ۱۶ نفر کشته و ۲۹ نفر زخمی شدند و حال هشت نفر از زخمی‌ها وخیم است. کوجا در توییتی توضیح داد که از کار افتادن ترمزهای کامیون دلیل این تصادف بوده است. به گزارش خبرگزاری آناتولی، در تصادف اول سه خودرو با یکدیگر برخورد کرده بودند و امدادگران برای رسیدگی به سانحه، به محل اعزام شده بودند.

هیچ گزارشی در مورد ارتباط احتمالی این دو سانحه منتشر نشده است. بکیر بوزداغ، وزیر دادگستری، اعلام کرد این مسئله در دست تحقیق و بررسی است.

وزارت بهداشت ترکیه خبر داد که نقص فنی در ترمزهای این خودرو، دلیل این حادثه بوده است.

خبرنگار شبکه خبری العربیه اعلام کرد که تعداد کشته شدگان این حادثه به ۳۰ نفر و مجروحان به ۴۵ نفر افزایش یافته‌اند.

این حادثه در منطقه دریک در شهر ماردین و جایی که یک بازار برپا شده بود، روی داده است. بر اساس گزارش‌ها، حال تعدادی از مصدومان وخیم اعلام شده است.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 37093

ارسال نظر