چین اجازه هرکاری را به آمریکا نمی‌دهد!

وزیر خارجه چین با تاکید بر جدایی ناپذیر بودن تایوان از این کشور، از آمریکا خواست به تنش آفرینی های خود در این باره پایان دهد.

چین اجازه هرکاری را به آمریکا نمی‌دهد!

به نقل از شبکه الجزیره، با تنش آفرینی های آمریکا در تایوان، وزیر خارجه چین به واشنگتن نسبت به تکرار چنین اقداماتی هشدار داد.

«وانگ یی» روز جمعه در واکنش به اقدامات ضد چین دولت آمریکا اعلام کرد: اجازه نمی‌دهیم آمریکا با ما اینگونه رفتار کند زیرا این مسئله از طرف ما پذیرفته شده نیست.

وزیر خارجه چین با تاکید بر مداخله جویی های آمریکا در شرق آسیا که با سفر اخیر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان شدت گرفت، گفت که باید تلاش کرد تا اصل عدم مداخله در امور سایر کشورها اجرا شود.

وزیر خارجه چین یادآور شد که سازمان ملل وجود چین واحد را به رسمیت می شناسد و از دیگر کشورها خواست تا به این اصل پایبند باشند.

وانگ درادامه افزود: می خواهم تاکید کنم که ایالات متحده هرگز نمی تواند روند اتحاد (چین واحد) را متوقف کند.

وزیر خارجه چین با تاکید بر جدایی ناپذیر بودن تایوان از چین گفت که تلاش آمریکا برای بهره گیری از تایوان برای مهار چین موثر نخواهد بود. تایوان همیشه بخشی از چین بوده و هرگز غیر از این نخواهد بودو

وزیر خارجه چین تاکید کرد که آمریکا نمی تواند اشتباه مشابهی را مرتکب شود و اجازه سفر دوباره رئیس مجلس نمایندگان خود به تایوان را بدهد.

 

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34507

ارسال نظر