پیام پاپ فرانسیس به مردم لبنان

پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در پیامی به مردم لبنان در سالگرد انفجار بیروت، برای آنها آرزوی بهروزی کرد.

پیام پاپ فرانسیس به مردم لبنان

به نقل از وبگاه النشره، پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان   در سالگرد انفجار بیروت به مردم لبنان پیامی فرستاد و برای آنها آرزوی بهروزی کرد.

در متن این پیام آمده است:

«در سالگرد انفجار بندر بیروت، پاپ فرانسیس آرزو دارد لبنان به مسیر طی شده برای تولد دوباره اش ادامه دهد، همچنین امیدواریم لبنان به روند طی شده در راستای تبدیل شدن به سرزمین صلح و کثرت گرایی وفادار بماند، جایی که گروه های مذاهب مختلف بتوانند در برادری کامل کنار یکدیگر زندگی کنند. فردا دومین سالگرد انفجار در بندر بیروت است و من افکار و احساسات خود را با خانواده قربانیان این حادثه فاجعه بار و مردم عزیز لبنان سهیم می کنم، همچنین امیدوارم همه ایمان خود را حفظ کرده و از نعمیت عدالت و حقیقت که پوشاندن آن ممکن نیست، بهره مند شوند.

گفتنی است انفجار بندر بیروت عصر روز چهارم آگوست ۲۰۲۰ در پایتخت لبنان رخ داد و ساختمان‌های زیادی در منطقه ساحلی اشرفیه را تخریب کرد. موج ناشی از انفجار باعث وارد شدن خسارات گسترده به ساختمان‌های اطراف محل انفجار شد. این انفجار بسیار قدرتمند باعث کشته شدن ۲۲۰ نفر و زخمی شدن حدود ۷۰۰۰ نفر و مفقود شدن بیش از ۱۱۰ نفر شد و همچنین بر اساس اعلام فرمانداری بیروت، بیش از ۳۰۰ هزار نفر بر اثر این حادثه بی‌خانمان شده‌اند. شدت انفجار معادل حدود ۱۰۰۰ تن تی‌ان‌تی به حدی بود که به عنوان یکی از قوی‌ترین انفجارهای غیرهسته‌ای تاریخ محسوب می‌شود. به گزارش سازمان زمین‌شناسی آمریکا، شدت انفجار، معادل زمین لرزه‌ای به قدرت ۳٫۳ ریشتر بوده‌است که در ترکیه، سوریه، فلسطین اشغالی و بخش‌هایی از اروپا احساس شد و صدای آن در جزیره قبرس در فاصله ۲۵۰ کیلومتری شنیده شد.»

 

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34180

ارسال نظر