ادعای جنجالی اسرائیل؛ مراکش میانجی رژیم صهیونیستی و فلسطین می شود

اسرائیل : ما به یک میانجی قابل قبول نیاز داریم. مراکش مقبول ترین میانجی در میان ملت‌های منطقه است. این حقیقتی است که آن را با چشمان خودم دیده و با گوش‌هایم شنیده‌ام.

ادعای جنجالی اسرائیل؛ مراکش میانجی رژیم صهیونیستی و فلسطین می شود

عیساوی فریج، وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی گفت: سفر من به مراکش با هدف تقویت روابط تل آویو و رباط است. ما از چند دهه پیش روابط خوبی با مراکش داریم و طی دو سال گذشته این روابط قوی‌تر شده است. تماس‌های مستقیمی میان مردم نیز وجود دارد چراکه برای تقویت هرگونه روند صلحی میان کشورها تنها معاهدات کافی نیست بلکه باید روابط میان مردم نیز تقویت شود.

به گزارش عرشه آنلاین از از شبکه خبری روسیا الیوم، وی گفت: وظیفه من ایجاد پلی میان ملت‌های منطقه است. پلی برای تقویت روابط میان افراد در زمینه فرهنگ، ورزش و هنر تا مردم یکدیگر را بشناسند. مراکش و پادشاه آن محمد ششم نقش مهم و بزرگی در نزدیک کردن دیدگاه‌های اسرائیل و فلسطین دارند چراکه معادله بسیار ساده است. مراکش از چند دهه پیش ریاست کمیته قدس را برعهده دارد و بیش از یک میلیون مراکشی در اسرائیل زندگی می‌کنند. مراکش یک کشور قابل قبول و دوست فلسطین و اسرائیل است. این را از فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها شنیدم برای همین لازم است مراکش نقش اساسی در نزدیک کردن دو طرف داشته باشد. روند همگرایی دو طرف زمینه را برای فرصت‌های سیاسی آتی آماده می‌کند چراکه در نهایت من به راهکار تشکیل دو کشور ایمان دارم.

عیساوی گفت: شرایط اکنون آماده است اما برای آرام کردن اوضاع باید اعتمادسازی میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها ایجاد شود. چگونه می‌توانیم آن را ایجاد کنیم؟ ما به یک میانجی قابل قبول نیاز داریم. مراکش مقبول ترین میانجی در میان ملت‌های منطقه است. این حقیقتی است که آن را با چشمان خودم دیده و با گوش‌هایم شنیده‌ام.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32705

ارسال نظر