فروپاشی قریب‌الوقوع آمریکا!

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به اتهامات رئیس‌جمهور سابق این کشور هشدار می‌دهد که اگر او محاکمه نشود، موجودیت کل نظام سیاسی و حتی آمریکا در خطر قرار می‌گیرد.

فروپاشی قریب‌الوقوع آمریکا!

وزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی با تیتر «ما نمی‌توانیم ترامپ را محاکمه نکنیم» استدلال می‌کند که با اتمام تحقیقات کمیته مجلس نمایندگان درباره آشوب‌های ۶ ژانویه (۲۰۲۱) و حمله به ساختمان کنگره، اگر ترامپ محاکمه نشود، نظام سیاسی آمریکا فرو می‌پاشد.

نویسنده در ابتدا می‌نویسد: با پایان مجموعه جلسات استماع (کمیته تحقیق مجلس نمایندگان) درباره شورش ۶ ژانویه، بیش از پیش برای من روشن شده که ترامپ باید به دلایل مختلف متهم شود.

وی با بیان اینکه آمریکا نمی‌تواند ترامپ را محاکمه نکند افزود: سوالات کنونی پیش روی وزارت دادگستری تنها این نیست که آیا شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که ترامپ جرایمی که به آنها متهم شده، انجام داده یا نه، بلکه این سوال هم مهم است که آیا کشور می‌تواند لکه (و ننگ) پیگرد کیفری رئیس‌جمهور سابق را تحمل کند یا نه.

نگارنده در توجیه محاکمه ترامپ می‌نویسد: او از شکست‌هایش درس گرفته و اکنون خطرناک‌تر از هر زمانی است. او یاد گرفته که نظام سیاسی قادر به پاسخگوکردن او نیست. او توانست برای مقاصد و دستاوردهای سیاسی از یک ملت خارجی اخاذی کند، بدون اینکه برکنار شود. او توانست دست به کودتا (شورش ۶ ژانویه) بزند، اما از ریاست‌جمهوری برکنار نشود.

وی در این باره افزود: ترامپ یاد گرفته که ریاست‌جمهوری بزرگترین کلاهبرداری زندگی‌اش است، برای دهه ها، او کالاهای مختلفی (در بازار) می‌فروخت، اما با ریاست‌جمهوری فقط نیاز دارد به هواداران دروغ بفروشد؛ دروغ‌هایی که افکار ملی‌گرایانه و سفیدبرترپندارانه‌شان را تأیید و شکنندگی (گفتمانی) آنها را توجیه کند.

نیویورک‌تایمز در پایان با تأکید بر اینکه ترامپ با نامزدشدن برای انتخاب ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به دنبال مصونیت و ایجاد سپر دفاعی در برابر اتهامات است نوشت: برخی احتمالاً استدلال می‌کنند که پیگرد رئیس‌جمهور سابق فضای سیاست و سیاست‌های ریاست‌جمهوری را برای همیشه تغییر می‌دهد، اما من مخالفت می‌کنم و می‌گویم عدم پیگیری قانونی ترامپ، خطر فروپاشی کل اکوسیستم سیاسی و پس از آن کشور را در پی دارد.

 

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32574

ارسال نظر