وزارت خارجه ترکیه بیانیه داد

وزارت امور خارجه ترکیه بیانیه‌ای را درباره حمله به شمال عراق که در پی آن شماری از غیرنظامیان کشته و زخمی شدند، صادر کرد.

وزارت خارجه ترکیه بیانیه داد

وزارت امور خارجه ترکیه درپی بمباران استان دهوک در شمال عراق که به کشته شدن ۸ نفر و زخمی شدن ۲۳ نفر دیگر منجر گردید، بیانیه‌ای را صادر کرد.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: ما از این حادثه تأسف بار ابراز ناراحتی می‌کنیم و با تسلیت به مردم و دولت عراق و خانواده‌های قربانیان برای زخمی‌ها طلب بهبودی و شفا داریم.

وزارت خارجه ترکیه با بیان اینکه آنکارا با تمام انواع حملات علیه غیرنظامیان مخالف است، افزود: این حملات که افراد بیگناه را هدف قرار می‌دهد از سوی گروهی تروریستی صورت می‌گیرد که موضع قاطع و عادلانه ترکیه در مبارزه با تروریسم را هدف گرفته است.

وزارت خارجه ترکیه با نسبت دادن این حمله به پ.ک. ک خواستار همکاری بغداد پیرامون تحقیقات درباره این حمله شد.

این بیانیه همچنین از مقامات عراق خواسته است تا از اظهارنظر تحت تأثیر آنچه «تبلیغات تروریست ها» خواند، خودداری کنند.

گفتنی است که منابع عراقی پیش از این از حمله توپخانه‌ای ارتش ترکیه به شمال عراق خبر دادند که طی آن تاکنون ۸ نفر کشته و ۲۶ نفر دیگر زخمی شده اند.

وزارت خارجه عراق حمله توپخانه ای ارتش ترکیه به یک منطقه گردشگری در شمال این کشور را به شدت محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت بغداد دانست.

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای افزود: چنین مواضع و اقداماتی نقض حاکمیت عراق و تهدیدی علیه شهروندان است و چنین تجاوزی در حقیقت امنیت و ثبات ملت عراق را نشانه گرفته است.

در این بیانیه آمده است: ما این تجاوز که مخالف قوانین بین المللی است را به شدت محکوم می‌کنیم و از مصطفی الکاظمی نخست وزیر می‌خواهیم که یک کمیته حقیقت یاب به ریاست فواد حسین وزیر امور خارجه در این خصوص تشکیل دهد تا جزئیات دقیق این جنایت روشن شود./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 31752

ارسال نظر