حجم ویدیو: 8.67M | مدت زمان : 00:00:19

حمله ترکیه به شمال عراق دست کم ۱۱ کشته برجای گذاشت+فیلم

حمله توپخانه ای ارتش ترکیه به مرکز گردشگری « په رخ» در مدیریت «زاخو» از منطقه «باتیفا» اقلیم کردستان عراق تاکنون باعث مرگ دستکم ۱۱ زن و کودک شده است و همه کشته شدگان نیز عرب عراقی (از جنوب و مرکز عراق و عمدتا بغداد) و گردشگر هستند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده در منابع عراقی، تاکنون ۱۱ تن در این حملات توپخانه ای به بهانه سرکوب عناصر پ ک ک کشته و ۲۴ نفر مجروح شده اند.

گزارش ها حاکی از آن است که بیمارستان های «دهوک» در اقلیم کردستان عراق هم اکنون مملو از زخمی ها است و هر لحظه بر تعداد مجروحان این حمله افزوده می شود.

 

در اولین واکنش های رسمی، جنبش سیاسی-پارلمانی الفتح عراق دولت این کشور را متهم به خضوع در برابر تجاوزات ترکیه کرده است.

در سطح شبکه های اجتماعی عمده پست های به اشتراک گذاشته شده متوجه انتقاد از انفعال دولت عراق است و کاربران این محتواها را درباره ترکیه منتشر می کنند که «دولت ترکیه با پول ویزای گران، جیب عراقی ها را می زند، از عراقی ها در فروش املاک داخل ترکیه با قیمت های نجومی استفاده می کند، کالاهای دست دوم خود را به عراق می فروشد و در نهایت بمب بر سر کودکان و زنان عراقی می ریزد آنهم کسانی که برای گردشگری رفته اند.

برخی کاربران پرسیده اند: آیا این کشته شدگان زن و کودک و گردشگر هم عضو حزب کارگران کردستان (پ ک ک ) بودند؟!

برخی کاربران نیز خواهان مداخله گروه های مقاومت عراقی، بستن سفارت ترکیه در عراق و هدف قرار دادن پایگاه های ترکیه در خاک عراق شده اند.

حملات مکرر ترکیه به خاک عراق از دید بسیاری از ناظران با واکنش مناسبی از سوی دولت مرکزی و نیز مقام های اقلیم کردستان عراق روبرو نشده است هر چند دولت عراق چندین بار مراتب اعتراض خود را به علیرضا گونای سفیر ترکیه در بغداد ابلاغ کرده و این حملات را مصداق نقض حاکمیت خود دانسته است.

 

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 31631

ارسال نظر