نقشه قتل در نامه قاتل شینزو آبه برملا شد

قاتل شینزو آبه، در نامه‌ای به یکی از منتقدان گروه مذهبی نیت خود را برای انجام این قتل فاش ساخته بود.

نقشه قتل در نامه قاتل شینزو آبه برملا شد

رسانه‌های ژاپنی امروز یکشنبه گزارش دادند، تتسویا یاماگامی، مردی که شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن را به ضرب گلوله کشت، در نامه‌ای به یکی از منتقدان گروه مذهبی موسوم به «کلیسای وحدت سان میونگ مون» نیت خود را برای انجام این قتل فاش ساخته بود.

 خبرگزاری کیودو نیوز و روزنامه ژاپنی یومیوری گزارش دادند، دریافت کننده این نامه مدیر وبلاگی با محتوای انتقاد از کلیسای وحدت سان میونگ مون بوده است. این قاتل مخالف با این گروه، معتقد بوده که شینزو آبه با آن گروه مرتبط بوده است.

بر اساس گزارش‌ها این گیرنده ناشناس، این نامه را روز چهارشنبه، پنج روز پس از حمله مرگبار علیه نخست وزیر سابق ژاپن پیدا کرد. مهر پستی روی پاکت نشان می‌دهد که این نامه در هفتم ژوئیه، یک روز قبل از حادثه ترور آبه، از مبدا استان اوکایامای ژاپن ارسال شد. آنجا جایی است که آبه در همان روز هم در آنجا سخنرانی انتخاباتی داشت. بر اساس گزارش اسپوتنیک، یاماگامی ابتدا نقشه حمله به آبه در آنجا را داشت اما این طرح را رها کرد زیرا لازم بود برای حضور در این رویداد ثبت نام کرده و اطلاعات شخصی‌اش را وارد کند.

بر اساس این گزارشها در این نامه دارای فرمت چاپی آمده است: می‌دانم که این تاسف بار است، اما آبه دشمن اصلی نیست. او تنها یکی از تأثیرگذارترین هواداران گروه کلیسای اتحاد است.

یاماگامی در این نامه ظاهراً ماجرای گذشته خود و داستان مادرش را که به کلیسای اتحاد پیوسته بود و  ورشکستگی و از هم پاشیدن خانواده‌اش پس از اهدای مبالغ هنگفتی به این گروه توسط وی را شرح داده است. قبلاً گزارش شده بود که این کمک‌ها به حدود ۱۰۰ میلیون ین معادل ۷۲۰,۰۰۰ دلار امروز و حدود ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار آن زمان، که حاصل از فروش زمین و املاک بوده، می‌رسیده است.

در متن کامل این نامه که در اینترنت انتشار یافته آمده است: هر چند که من دوست دارم همه آنها (رهبری کلیسا) را بکشم، می‌دانم که این غیرممکن است.

یاماگامی همچنین نوشت که نمی‌تواند به این فکر کند که مرگ آبه چه عواقبی از جمله پیامدهای سیاسی خواهد داشت.

آبه در هشتم ژوئیه در شهر نارای ژاپن در حین سخنرانی در یک تجمع انتخاباتی مورد حمله قرار گرفت. یاماگامی ۴۱ ساله از پشت به این سیاستمدار نزدیک شد و از فاصله حدودا ۱۰ متری دو گلوله به آبه شلیک کرد. پلیس گفت آبه بلافاصله پس از مجروح شدن هوشیار بود، اما پس از آن، در حین انتقال به بیمارستان وضعیت او با ایست قلبی و ریوی وخیم شد. بعداً در همان روز، بیمارستان دانشگاه پزشکی نارا مرگ او را اعلام کرد. آبه به هنگام مرگش ۶۷ ساله بود.

سال گذشته میلادی، آبه پیام خوشامدگویی به یک سازمان مرتبط با کلیسای اتحاد را ارسال کرد که به گفته قاتل، این امر نشان داد که این نخست وزیر سابق با این گروه مذهبی مرتبط است./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 31076

ارسال نظر