آمریکا برخی از تحریم ها را لغو کرد

وزارت خزانه داری آمریکا درپی هراس غرب از کمبود انرژی و مواد غذایی از لغو برخی تحریمها علیه روسیه از جمله تحریم یکی از شرکت های زیر مجموعه «گازپروم» و شعبه «آلفا بانک» در قزاقستان خبر داد.

آمریکا برخی از تحریم ها را لغو کرد

النشره، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که معاملات مربوط به کودهای شیمیایی، غذا، دانه‌های روغنی، دارو و تجهیزات پزشکی با روسیه را مجاز کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای نهادهای مرتبط با رفع محدود تحریم‌ها علیه روسیه را این گونه اعلام کرد: تمام معاملات مربوط به تولید، ساخت، فروش یا انتقال کالاها یا تجهیزات کشاورزی، دارو و فرآورده‌های پزشکی و به روز رسانی نرم افزارهای تجهیزات پزشکی و تحقیقات بالینی مربوط به تشخیص و پیشگیری از بیماری همه گیر کووید -۱۹

در بخش دیگری از بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: این معافیت به صورت ویژه محصولات غذایی برای انسان و حیوانات، کودهای معدنی و آلی، بذر و داروها و تجهیزات پزشکی را شامل می‌شود.

آمریکا همچنین اعلام کرد که به طور موقت اجازه فعالیت با شرکت «گازپروم جرمانیا» زیرمجموعه سابق شرکت گازپروم را صادر و تحریم‌ها علیه شعبه «آلفا بانک» در قزاقستان را لغو کرده است.

لغو محدود تحریم‌های آمریکا علیه روسیه در حالی انجام می‌شود که فعالیت شبکه اصلی انتقال گاز روسیه به اروپا (نورد استریم -۱) از چند روز پیش و به مدت ۱۰ روز با هدف انجام اقدامات تعمیر و نگهداری متوقف شده است ولی غربی‌ها از ادامه توقف آن به شدت هراس دارند.

در عرصه سیاسی و نظامی نیز تنش‌ها بین روسیه و غرب همچنان ادامه دارد و سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته گفت که واشنگتن در حال انتقال تسلیحات آمریکایی به کی یف است که استفاده از آنها باعث طولانی شدن درگیری در اوکراین و کشته شدن مردم می‌شود.

 

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30729

ارسال نظر