نخست وزیر آینده انگلیس چه کسی خواهد بود؟

با پیوستن دو سیاستمدار دیگر از حزب محافظه کار به جمع نامزدهای نخست وزیری انگلیس، رقابت بر سر کسب این مقام جدی تر می شود.

نخست وزیر آینده انگلیس چه کسی خواهد بود؟

به نقل از رویترز، وزیر خارجه و وزیر بهداشت پیشین انگلیس به جمع نامزدهای کسب کرسی نخست وزیری این کشور پیوستند.

«جرمی هانت» و «ساجد جاوید» فرصت مصاحبه با روزنامه انگلیسی تلگراف را برای اعلام رسمی قصد خود برای حضور در رقابت بر سر جانشینی «بوریس جانسون» نخست وزیر مستعفی این کشور را غنیمت شمردند.

هانت که پیشتر در سمت وزیر خارجه انگلیس مشغول به کار بوده، در سال ۲۰۱۹ رقابت بر سر رهبری حزب محافظه کار را به جانسون واگذار کرد. جاوید نیز که تا هفته های پیش وزیر بهداشت انگلیس بود، از جمله کسانی بود که با پیوستن به روند استعفاهای سریالی اخیر در کابینه انگلیس، زمینه سقوط سیاسی جانسون را فراهم کرد.

وزیر خارجه پیشین انگلیس در تشریح برنامه های خود به عنوان نامزد نخست وزیری انگلیس وعده داد که مالیات ها را در این کشور ۱۵ درصد کاهش می دهد. هانت نیت خود برای نامزدی نخست وزیری انگلیس را اینگونه بیان کرد: بسیار واضح است که چرا می خواهم این کار را انجام دهم. به این دلیل است که باید اعتماد را احیا کنیم، رشد اقتصاد ایجاد کنیم و در انتخابات بعدی پیروز شویم.

«ناظم الزهاوی» وزیر دارایی و وزیر آموزش سابق انگلیس، «گرنت شاپس» وزیر حمل و نقل انگلیس و «ریشی سوناک» وزیر سابق خزانه داری انگلیس از جمله گزینه هایی هستند که تا به امروز برای جانشینی «بوریس جانسون» نخست وزیر مستعفی انگلیس اعلام آمادگی کردند.

جانسون پس از رسوایی های اخیر کابینه اش و در پی کناره گیری ۵۰ وزیر و نماینده پارلمان از همکاری با او سرانجام استعفای خود را از مقام نخست وزیری اعلام کرد. با اعلام استعفای رسمی جانسون از نخست وزیری انگلیس، حزب محافظه کار روند انتخاب جایگزین وی را از پنجشنبه کلید زد، روندی که ممکن است هفته ها و شاید ماه‌ ها تا حصول نتیجه به طول بیانجامد.

 

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30019

ارسال نظر