وزیر اقتصاد آلمان: خطر کاهش قدرت خرید در چند ماه آینده وجود دارد /ترس از رکود وجود دارد

وزیر اقتصاد آلمان از ترس بزرگ درباره آینده و رکود در کشورش سخن گفت.

وزیر اقتصاد آلمان: خطر کاهش قدرت خرید در چند ماه آینده وجود دارد /ترس از رکود وجود دارد

به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، "رابرت هابک"، وزیر اقتصاد فدرال آلمان در سخنانی اعلام کرد که به دلیل قیمت بالای انرژی، کاهش تقاضای داخلی، کاهش تمایل شرکت‌ها برای سرمایه گذاری و ازهم گسستگی بیشتر وضعیت اجتماعی، خطر کاهش قدرت خرید در چند ماه آینده وجود دارد.

وی در عین حال گفت که این سناریوها را می توان از طریق مقررات، تأمین بودجه عمومی، غرامت اجتماعی و سایر اقدامات حل کرد.

این مقام آلمانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شرایط حال آنقدرها هم بد نیست، اما ترس از رکود، از آینده و حتی از آینده نزدیک، بسیار زیاد است.

وی در عین حال افزود که در شش ماه گذشته اقداماتی انجام شده و قوانینی برای مقابله با این شرایط ارائه شده است. هابک گفت که کشور خود را به عنوان یک سیستم سیاسی و به عنوان یک جامعه ثابت کرده است.

هابک افزود: اگر دو سه ماهه بعدی مشابه دو فصل اول سال شود، آن وقت این یک شاهکار اجتماعی و سیاسی خواهد بود که واقعاً قابل انتظار نیست. ولی ما شرایط را تحت کنترل داریم تا اطمینان حاصل کنیم که در شرایط کاملا دشوار اوضاع خیلی بد نمی شود.

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان هم روز گذشته در سخنانی بحران تورم و افزایش قیمت‌ها را چالش تاریخی خواند که همچنان تا مدت‌ها بر دوش شهروندان سنگینی خواهد کرد.

وی در آغاز یک روند هماهنگ علیه تورم که در دفتر صدر اعظمی برگزار شد گفت که بحران کنونی ظرف چند ماه پایان نخواهد یافت.

وی تاکید کرد که جنگ روسیه در اوکراین و زنجیره تامین مختل شده توسط همه‌گیری کرونا سبب ایجاد ناامنی عمومی شد. شولتز گفت: ما باید آماده باشیم، چرا که این وضعیت در آینده قابل پیش بینی تغییر نخواهد کرد. ما با یک چالش تاریخی روبرو هستیم.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 29410

ارسال نظر