حمله نیروی دریایی اسرائیل به قایق های ماهیگیری فلسطین

نیروی دریایی رژیم موقت صهیونیستی عصر شنبه به شماری از قایق‌های ماهیگیری فلسطینی در سواحل غزه حمله کرد.

حمله نیروی دریایی اسرائیل به قایق های ماهیگیری فلسطین

به نقل از منابع  محلی، نیروی دریایی رژیم صهیونیستی عصر شنبه به قایق‌های ماهیگیری فلسطینی در سواحل جنوبی نوار غزه حمله کرد و ماهیگیران را مجبور به بازگشت به ساحل کرد.

 به گزارش این منبع خبری، نیروی دریایی رژیم موقت  صهیونیستی به سوی این قایق‌ها  گلوله های واقعی شلیک و ماهیگیرانی که تقریباً ۶ مایل دریایی دورتر از شهر «خان یونس» حرکت می کردند، را مجبور به توقف ماهیگیری و بازگشت به ساحل کرد.

نیروهای دریایی رژیم صهیونیستی و قایق‌های توپدار آنها مدت‌هاست که ماهیگیران غزه را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و به سوی  آن‌ها تیراندازی می‌کنند. در برخی موارد، ماهیگیران در جریان تیراندازی نیروی دریایی  رژیم اسرائیل مجروح یا حتی کشته شدند.

رژیم موقت صهیونیستی علاوه بر حمله به ماهیگیران، مرتباً قایق‌ها را از دسترسی به آب منع می‌کند و منطقه ماهیگیری را که فلسطینی‌های غزه می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، کاهش می‌دهد. 

چندی قبل نیز رسانه‌ها اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی به سمت گروهی از فلسطینیان که در حال نزدیک شدن به موانع مرزی در شرق شهر «خان یونس» واقع در جنوب نوار غزه بودند، تیراندازی کرد.

رژیم موقت صهیونیستی  از سال ۲۰۰۷ پس از پیروزی حماس در انتخابات پارلمانی  و به دست گرفتن قدرت، محاصره شدیدتری را اعمال کرده است.

سازمان ملل متحد خط مرزی موسوم به «خط آبی» را در سال ۲۰۰۰ بین لبنان و فلسطین اشغالی برقرار کرد. این خط به صورت دقیق با مرزهای رسمی همخوانی ندارد و قوای رژیم اسرائیل بارها تلاش کرده‌اند از آن عبور کنند، همین مساله نیز تنش‌هایی را در هر دو طرف این خط به وجود آورده است.

دبیر کل سازمان ملل متحدبه تازگی بار دیگر از تشدید تنش بین لبنان و رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد. دفتر «آتتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: «دبیر کل سازمان ملل از تشدید تنش مرزی بین اسرائیل و لبنان از جمله پرتاب راکت و حملات هوایی طرفین علیه همدیگر به شدت نگران است.»

دبیرکل سازمان ملل خواستار خویشتنداری حداکثری طرفین و همکاری با نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) برای پرهیز از هرگونه درگیری مجدد شده است.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 28865

ارسال نظر