نخست وزیر اسرائیل:

اولویت ما مقابله با ایران است

نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه در سخنانی گفت که مقابله با تهدیدهای ایران اولویت وی به شمار می‌آید.

اولویت ما مقابله با ایران است

«یائیر لاپید» نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی شنبه در سخنانی گفت که مقابله با تهدیدهای ایران اولویت وی به شمار می‌آید.

وی در ادامه سخنانش گفت: هر آنچه را که ضروری است برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای بوده یا ارسال نیروهایش به مرزهایمان، انجام خواهیم داد.

لاپید که این سخنان، اولین سخنرانی وی به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید درباره دستیابی به صلح با فلسطینیان نیز صحبت کرد.

«یائیر لاپید» وزیر امور خارجه سابق رژیم صهیونیستی در حالی جایگزین «نفتالی بنت» و به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور انتخاب شد که رژیم صهیونیستی با چالش‌ها و بی‌ثباتی‌هایی مواجه است. لاپید باید تلاش کند تا  چهار ماه دیگر که موعد انتخابات کنست است، به پرونده‌هایی نظیر پیگیری وضعیت اسرای صهیونیست، مهار تورم و گرانی در سرزمین‌های اشغالی، رسیدگی به تنش‌های سیاسی با مخالفان، در راس آن‌ها «بنیامین نتانیاهو» و همچنین مدیریت مسائل مربوط به سفر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی است.

برگزاری پنج دوره انتخابات در عرض کمتر از چهارسال، نشان‌دهنده عمق شکاف‌های سیاسی و ضعف روندهای حکومتی در رژیم صهیونیستی است. بسیاری از رسانه‌ها و مقامات و سیاسیون پیشین تل‌آویو از این وضعیت ناامید شده و هیچ کابینه‌ی قوی‌ای را برای تل‌آویو در آینده متصور نیستند. «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار با نخست‌وزیر این رژیم اذعان کرد که برگزاری انتخابات‌ متعدد کنست، برای اسرائیل ناسالم و مُضر است. در راستای همین موضوع، «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی اذغان کرد که انتخابات آتی در سرزمین‌های اشغالی تغییر خاصی را رقم نخواهد زد.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 28864

ارسال نظر