فرمانده جدید ناتو در اروپا منصوب شد

«کریستوفر کاولی» به عنوان رئیس ستاد فرماندهی اروپایی ایالات متحده و همچنین فرمانده عالی ائتلاف نظامی ناتو در اروپا منصوب شد.

فرمانده جدید ناتو در اروپا منصوب شد

پس از برگزاری نشست سران کشورهای عضو ناتو در شهر مادرید پایتخت اسپانیا و همزمان با ارسال تسلیحات بیشتر توسط واشنگتن و متحدان غربی‌اش به کی یف در بحبوحه پیشروی های روسیه در شرق و جنوب اوکراین، فرمانده جدید ائتلاف نظامی ناتو در اروپا معرفی شد.

در مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید و پیشین در مقر ستاد فرماندهی اروپایی ارتش آمریکا (EUCOM) در شهر «اشتوتگارت» در آلمان، «کریستوفر کاولی» ژنرال چهار ستاره آمریکایی همزمان به عنوان فرمانده بخش مذکور و فرماندهی عالی ائتلاف نظامی ناتو در اروپا سوگند یاد کرد.

ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مراسم معارفه کاولی گفت: کریس اروپا را بهتر از هر افسر دیگر در حال خدمت می شناسد. کریس به معنای واقعی کلمه برای رهبری EUCOM ساخته شده است.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز از ژنرال «تاد ولترز» فرمانده پیشین که در ماه‌های پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند سال گذشته) بر تحولات ناتو نظارت داشت، تشکر کرد.

آستین در این مراسم گفت: معتقدم که نسل های آینده به گذشته و اینکه چگونه همه ما در این لحظه مهم به آرمان آزادی خدمت می‌کنیم، نگاه خواهند کرد. همه آنها از مقاومت و شجاعت مردم اوکراین الهام می گیرند.

مارک میلی همچنین با اشاره به اینکه کاولی در پایگاه آمریکا در ایتالیا به دنیا آمده و در دانشگاه پرینستون تحصیل کرده است، گفت: او در اروپا بزرگ شده است و در سراسر این قاره زندگی کرده است و به زبان های فرانسوی، روسی و ایتالیایی مسلط است و با اسپانیایی و پرتغالی نیز آشنایی دارد. او همچنین می‌تواند لهستانی و اوکراینی را نیز بفهمد که همه اینها به او این امکان را می‌دهد که مستقیماً با نیمی از جمعیت اروپا ارتباط برقرار کند.

خبر انتصاب فرمانده جدید ناتو در اروپا درحالی است که اجلاس سران ناتو شدیدا بر موضوع اوکراین متمرکز بود و در سند راهبردی این ائتلاف نظامی که در نشست یادشده به روزرسانی شد، روسیه به عنوان یک تهدید معرفی شد.

همچنین مسئله عضویت فنلاند و سوئد به ناتو نیز از جمله مسائل عمده مطرح شده در این نشست بود که طبق اعلام دبیرکل ناتو این دو کشور قرار است در هفته جاری به طور رسمی به این ائتلاف بپیوندند./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 28751

ارسال نظر