شرط جدید آمریکا برای توافق با ایران

معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که چنانچه تهران به‌طور کامل به تعهدات برجامی خود بازگردد، دستیابی به توافق هسته‌ای امکان‌پذیر خواهد شد.

شرط جدید آمریکا برای توافق با ایران

بیل روسو، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور روابط عمومی بین‌المللی با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس مبنی بر عدم شفافیت برنامه هسته‌ای ایران، گفت که چنانچه تهران به‌طور کامل به تعهدات برجامی خود بازگردد، دستیابی به توافق هسته‌ای امکان‌پذیر خواهد شد.

بنابر گزارش العربیه، وی در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» در لندن، طی مواضعی بی‌اساس گفت: «برای ما، مذاکرات وین بر پرونده هسته‌ای متمرکز است بدیهی است که ما نگرانی‌های جدی در مورد رفتار بی‌ثبات کننده ایران در منطقه، برنامه موشکی و بسیاری از سیاست‌های منطقه‌ای تهران داریم، اما صرف نظر از اینکه در وین چه اتفاقی می‌افتد، باید با این سیاست‌های بی‌ثبات کننده ایران مقابله کنیم و در این راستا به دنبال ادامه تعامل با شرکای خود در منطقه، اروپا و سراسر جهان خواهیم بود».

وسو درباره مذاکرات وین گفت: «معتقدیم توافقی در دست است که دستاوردهای واقعی عدم اشاعه را برای جامعه بین‌الملل فراهم می‌کند، به ثبات منطقه‌ای بیشتر کمک می‌کند و منافع امنیت ملی ما را تامین می‌کند البته اگر ایران آماده بازگشت به اجرای آن باشد».

دیگر رسانه ها

کدخبر: 26632

ارسال نظر