۲۴ زخمی در درگیری فلسطینیان با صهیونیست‌ها

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در درگیری امروز جمعه میان فلسطینیان با اشغالگران اسرائیلی در شهرک بورین در جنوب نابلس، ۲۴ نفر از جمله یکی از نیروهای امدادگر زخمی شدند.

۲۴ زخمی در درگیری فلسطینیان با صهیونیست‌ها

این درگیری‌ها پس از شهادت سه فلسطینی در شهر جنین به وقوع پیوست.

رسانه‌های فلسطینی در نابلس (در شمال کرانه باختری) گزارش دادند که در جریان درگیری نیروهای اسرائیلی با فلسطینیان در روستای بورین در جنوب نابلس، ۵ غیرنظامی بر اثر گلوله‌های پلاستیکی زخمی شدند و ۱۵ نفر دیگر دچار خفگی شدند.

همچنین در حمله شهرک نشینان به خودروهای فلسطینیان در ورودی شهرک دوما چند فلسطینی از جمله یک نوزاد شیرخواره زخمی شدند.

از سوی دیگر؛ دفتر ریاست تشکیلات خودگردان و وزارت خارجه این تشکیلات جنایت ترور ۳ جوان فلسطینی در شهر جنین کرانه باختری توسط اسرائیل طی امروز(جمعه) را محکوم کرد.

دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که ترور این سه شهید پاسخی بود که اسرائیل به خواسته‌های آمریکا برای توقف تشدید تنش‌ها انجام داد.

وزارت خارجه فلسطین نیز به نوبه خود اصرار جامعه جهانی و کشورهایی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند برای نادیده گرفتن جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین را محکوم کرد.

این وزارتخانه از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواست تا سیستم حفاظت بین المللی را برای مردم فلسطین تحت اشغال فعال کند.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز به نوبه خود با تأکید بر اینکه مردم فلسطین و مقاومت می‌دانند که چگونه به دشمن ضربه بزنند، تأکید کرد که این ترور بدون مجازات نخواهد ماند.

جنبش آزادیبخش ملی فلسطین (فتح) به نوبه خود ارتش و دولت رژیم صهیونیستی را مسئول عواقب این جنایت دانست که سحرگاه امروز جمعه در جنین انجام شد.

جبهه مردمی آزادی فلسطین در سوگ شهدای جنین تاکید کرد که ارتش اسرائیل و شهرک نشینان آن تاوان جنایات خود علیه مردم فلسطین را خواهند پرداخت.

بر اساس داده‌های سازمان ملل، شهرک نشینان اسرائیلی از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹۰ حمله در کرانه باختری علیه فلسطینی‌ها و اموال آنها انجام داده‌اند که در ۲۳۰ مورد آن خسارت مالی و ۶۰ مورد از آنها باعث زخمی و مجروح شدن فلسطینی‌ها شد.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 26342

ارسال نظر