روسیه پالایش نفت خود را کاهش می دهد

روسیه قصد دارد میزان پالایش نفت خود را در سال ۲۰۲۲ کاهش دهد؛ پیشتر مسکو از کاهش ۱۷ درصدی تولید خبر داده بود؛ معاون نخست وزیر روسیه گفته ممکن است میزان پالایش نفت در این کشور به ۲۶۰ میلیون تن کاهش یابد.

روسیه پالایش نفت خود را کاهش می دهد

الشرق قطر روز جمعه به نقل از معاون نخست وزیر روسیه نوشت که پالایش نفت در این کشور ممکن است در سال ۲۰۲۲ به ۲۶۰ میلیون تن کاهش یابد.

«الکساندر نواک» معاون نخست‌وزیر روسیه پنجشنبه پس از دیدار غیرمنتظره‌ای که با شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان در سن پترزبورگ داشت، گفت: روسیه ممکن است پس از سال ۲۰۲۲ به همکاری در چارچوب توافق تولید نفت اوپک پلاس ادامه دهد.
 

روسیه تولید نفت خود را به ۲۶۰ میلیون تن کاهش می دهد

این دیدار در چنین سطحی در حالی انجام شد که روسیه کمتر از سهمیه خود در توافق اوپک پلاس تولید می‌کند، پس از آن که تحریم‌های غرب منجر به امتناع یا تاخیر برخی خریداران در دریافت بشکه‌های نفت روسیه شد.

بر اساس اسناد اوپک پلاس، تولید نفت خام روسیه از  ۹.۱۵۹ میلیون بشکه در ماه آوریل به ۹.۲۷۳ میلیون بشکه در روز در ماه می‌افزایش یافته است.

نواک در ماه ژوئیه با افزایش تقاضای نفت روسیه از سوی هند و چین، وعده افزایش تولید را داده بود.

روسیه تولید نفت خود را به ۲۶۰ میلیون تن کاهش می دهد

کاهش میزان پالایش آن هم در زمانی که شاهد افزایش تولید نفت در روسیه هستیم، در تضاد با آن چیزی است که چندی پیش رویترز به نقل از وزارت اقتصاد این کشور اعلام کرد. اسناد وزارت اقتصاد روسیه که توسط رویترز منتشر شد نشان می‌داد که روسیه ممکن است شاهد کاه شتولید نفت خود در سال ۲۰۲۲ تا ۱۷ درصد باشد چرا که این کشور با تحریم‌های غرب در حال دست و پنجه نرم کردن است.

آمریکا، واردات نفت روسیه را ممنوع و تحریم‌های غرب علیه بانک‌ها و کشتی‌های روسیه، تجارت نفت که یکی از منابع کلیدی درآمد مسکو به شمار می‌رود، را فلج کرده است.

اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی ممنوعیت کامل نفت روسیه است.

روسیه تولید نفت خود را به ۲۶۰ میلیون تن کاهش می دهد

این میزان کاهش از دهه ۱۹۹۰ به این سو که صنعت نفت روسیه از کمبود سرمایه گذاری رنج می‌برد، قابل توجه‌ترین است.

میزان تولید نفت روسیه در ماه مارس روندی کاهشی به خود گرفت که تا اواسط ماه آوریل حدود ۷ و نیم درصد کاهش داشت.

تولید نفت روسیه در سال گذشته پس از کاهشی که داشت بهبود یافت که نخستین کاهش سالانه آن از سل ۲۰۰۸ به این سو به دلیل پیامدهای کرونا بود.

پیشتر، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده که بود تاثیر تحریم‌ها و خودداری خریداران نفت روسیه از ماه می‌به بعد به طور کامل اعمال خواهد شد.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 26327

ارسال نظر