بنت برای تشکیل کابینه‌ای با حضور نتانیاهو رایزنی کرد

پس از گزارش رسانه‌ها درباره نزدیک شدن فروپاشی کابینه رژیم صهیونیستی، منابع عبری از رایزنی نخست‌وزیر این رژیم برای تشکیل کابینه‌ای با مشارکت نخست‌وزیر سابق خبر دادند.

بنت برای تشکیل کابینه‌ای با حضور نتانیاهو رایزنی کرد

شامگاه (پنجشنبه)، به نقل از منابع سیاسی از رایزنی «نفتالی بنت» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه‌ای با حضور «بنیامین نتانیاهو» رهبر اپوزیسیون‌ها در اراضی اشغالی و نخست‌وزیر سابق این رژیم خبر داد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با مشاور سیاسی خود درباره بحران فعلی کابینه این رژیم رایزنی و احتمال تشکیل کابینه‌ای جایگزین با حضور نتانیاهو بدون منحل کردن کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و برگزاری انتخابات زودهنگام را مطرح کرده است.

به‌رغم آنکه دفتر بنت برگزاری این جلسه رایزنی را تأیید کرد، اما گزارش شبکه کان درباره محتوای این جلسه را تکذیب نمود.

این رایزنی‌ها پس از آن انجام شده است که خبرگزاری «رویترز» شامگاه دوشنبه گزارش داد: «به نظر می رسد که ائتلاف شکننده کابینه اسرائیل روز دوشنبه پس از گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم یک قانونگذار از حزب راستگرای بنت برای خارج شدن از دولت، نزدیک به فروپاشی است.»

«نیر اورباخ» عضو حزب راست‌گرای افراطی «یامینا» (حزب بنت) در بیانیه‌ای که توسط رسانه‌های صهیونیستی منتشر شد، گفت: «من به نخست وزیر اطلاع داده‌ام که بر اساس وضعیت فعلی، دیگر بخشی از ائتلاف نیستم.»

خروج وی از کابینه، باعث شد تا ائتلاف بنت به ۵۹ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست، یعنی دو کرسی کمتر از اکثریت برسد.

بر اساس گزارش‌ها، اورباخ به سوالاتی درباره اینکه گفته بود اعضای «افراطی و ضد صهیونیستی» کنست، ائتلاف را «در مسیرهای مشکل‌ساز» سوق داده‌اند، پاسخ نداد. 

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 26303

ارسال نظر