کمک یک میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

بر اساس بیانیه صادره از سوی کاخ سفید، «جو بایدن» امروز بسته جدید کمک نظامی یک میلیارد دلاری به اوکراین را اعلام کرد.

کمک یک میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

بر اساس بیانیه صادره از سوی کاخ سفید، «جو بایدن» امروز بسته جدید کمک نظامی یک میلیارد دلاری به اوکراین را اعلام کرد.

به گزارش عرشه آنلاین، کاخ سفید امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بسته جدید کمک نظامی به ارزش یک میلیارد دلار به اوکراین را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریکا در این خصوص به ولودیمیر زلنسکی (رییس جمهور اوکراین) گفت که ایالات متحده یک میلیارد دلار دیگر به عنوان کمک امنیتی به اوکراین ارائه خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، بایدن ادامه داد که این بسته شامل ارسال توپخانه‌های بیشتر و تسلیحات دفاع ساحلی و نیز مهمات برای توپخانه و سامانه‌های موشکی پیشرفته خواهد بود.

گزارش اسپوتنیک در این خصوص حاکیست: اوکراین در بسته جدید کمک‌های مذکور ۲۲۵ میلیون دلار نیز کمک بشردوستانه اضافی دریافت خواهد کرد!

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از اعلام ارائه این بسته ادعا کرد: طی تماسی که با رئیس جمهور زلنسکی داشتم، بر تعهد واشنگتن برای ایستادن در کنار اوکراین تاکید کردم!

بایدن در این خصوص گفت: به رئیس جمهور زلنسکی گفتم که ایالات متحده یک میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه خواهد کرد. تصمیم گرفته‌ایم کمک‌های بشردوستانه به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار به اوکراین ارائه کنیم. بخشی از کمک‌های نظامی جدید ما به اوکراین حمایت از عملیات دفاعی این کشور در دونباس است!

این در حالیست که رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه نیز با صدور بیانیه ای رسماً اعطای بسته کمک های نظامی این کشور به اوکراین را اعلام کرده بود. کاخ سفید در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: بایدن بسته جدید کمک نظامی به اوکراین، از جمله سامانه «هیمارس» (HIMARS) را اعلام کرده است که قرار است به کی یف تحویل داده شود. بسته کمک های امنیتی امروز به اوکراین بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار است.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 26096

ارسال نظر