جنگ اوکراین وارد مرحله سرنوشت‌ساز شد

شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان به نقل از منابع اطلاعاتی و نظامی غربی گزارش داد که جنگ در اوکراین وارد مراحل حساس و سرنوشت‌ساز شده است.

جنگ اوکراین وارد مرحله سرنوشت‌ساز شد

شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان شامگاه گذشته در گزارشی به نقل از منابع اطلاعاتی و نظامی غربی اعلام کرد: در شرایط کنونی جنگ در اوکراین وارد مراحل حساس و سرنوشت‌ساز شده است و این مرحله می‎‌تواند پیامدهای بلندمدتی برجای بگذارد و شرایط جدیدی را برای آینده رقم بزند.

در ادامه این گزارش آمده است: هم اکنون در شرایط سخت و دشواری قرار داریم که طی آن دولت‌های غربی با تصمیمات سخت و دشواری را در زمینه کمک‌ها به اوکراین اتخاذ نمایند، به ویژه اینکه این گونه تصمیمات می‌تواند هزینه‌ها اقتصادی آنها را افزایش دهد.

در ادامه گزارش سی‌ان‌ان، به نقل از یک مقام بلندپایه ناتو که نامش فاش نشده آمده است: فکر می‌کنم ما به نقطه‌ای از تحولات رسیده‌ایم که یکی از دو طرف جنگ پیروز خواهد شد. یا روس‌ها به اسلاویانک و کراماتورسک می‌رسند یا اینکه اوکراینی‌ها آنها را در آنجا متوقف خواهند کرد.

وی با اشاره به اهمیت بالای شمار نیروهای نظامی در نبرد میان روسیه و اوکراین، افزود: اوکراینی‌ها اگر بتوانند خط مقدم را حفظ کنند، تحولات به سمت و سوی دیگری سوق پیدا می‌کند.

به گزارش این شبکه آمریکایی، مسئولان اطلاعاتی و نظامی غربی برای ادامه جنگ اوکراین سه سناریو مختلف در نظر گرفته اند؛ سناریو اول ادامه پیشروی‌های روسیه در شرق اوکراین، سناریو دوم آرامش در جبهه‌های درگیری که چندین ماه و یا سال به درازا کشیده شود به فرسایش قوای دو طرف جنگ منجر شود، سناریو سوم نیز که از نظر غربی‎‌ها احتمال کمتری دارد این است که روسیه از اهداف خود عقب‌نشینی کرده و برای پایان دادن به جنگ تلاش کند.

گفتنی است وزرای دفاع ناتو به همراه کشورهای همپیمان امروز چهارشنبه نشستی را در بروکسل در زمینه کمک‌های تسلیحاتی بیشتر به اوکراین برگزار می‌کنند که ریاست این نشست بر عهده، لوید آستین وزیر دفاع آمریکاست./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25956

ارسال نظر