اقدام بی‌سابقه در روابط اسرائیل و عربستان

صبح امروز سه‌شنبه یک فروند هواپیما که از فرودگاه بن‌گوریون در تل‌آویو از زمین برخاسته بود، در فرودگاه ریاض به زمین نشست.

اقدام بی‌سابقه در روابط اسرائیل و عربستان

شبکه صهیونیستی کان گزارش داد: صبح امروز سه‌شنبه، یک فروند هواپیما از مبدا فرودگاه بن‌گوریون، در فرودگاه ریاض به زمین نشست.

بنابراین گزارش، این هواپیما با نام (۹H-VCA) امروز با عبور از حریم هوایی اردن، وارد حریم هوایی عربستان سعودی شد و در فرودگاه ریاض به زمین نشست.

این هواپیما پس از سه ساعت از زمان فرود در فرودگاه ریاض، پایتخت عربستان سعودی را به مقصد آتن پایتخت یونان ترک کرد.

تاکنون هیچ مقام رسمی عربستان سعودی و یا رژیم صهیونیستی درباره این پرواز، توضیح رسمی ارائه نکرده‌اند.

این در حالی است که در روزهای اخیر زمزمه‌ها درباره نزدیک بودن توافق عادی سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی با نظارت آمریکا، افزایش پیدا کرده است.

ناظران منطقه‌ای گشایش حریم هوایی عربستان سعودی برای ورود هواپیماهای اسرائیلی را یکی از نشانه‌های نزدیک بودن عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو می‌دانند.

«فیصل بن فرحان» وزیرخارجه سعودی چندی پیش در نشست داووس، در پاسخ به سوالی، تلاش کرد تحرک ریاض به سوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را توجیه نماید. وی ادعا کرد که عادی سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی می‌تواند به حل مساله فلسطین بر اساس طرح صلح عربی در سال ۲۰۰۱ کمک کند.

این در حالی است که اظهارات وزیرخارجه عربستان سعودی در این زمینه کاملاً برخلاف وقایع رخ داده در فلسطین طی ماه‌های اخیر است. رژیم صهیونیستی پس از امضای توافقات عادی سازی روابط با برخی کشورهای عربی فشارها علیه ملت فلسطین را افزایش داده و همچنان با قدرت به ارتکاب جنایات علیه فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25828

ارسال نظر