جایزه ۱۵ میلیون دلاری آمریکا در ازای افشای اطلاعات درباره سپاه

یکی از حساب‌های توییتری وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: برای کسانی که اطلاعاتی درباره سپاه پاسداران بدهند تا ۱۵ میلیون دلار، جایزه در نظر گرفته‌ایم.

جایزه ۱۵ میلیون دلاری آمریکا در ازای افشای اطلاعات درباره سپاه

حساب توییتری «برنامه پاداش برای عدالت» که وابسته به وزارت امور خارجه آمریکاست، در پیامی مطرح کرد: برای کسانی که اطلاعاتی در اختیار داشته باشند که به «ایجاد اخلال در شبکه‌های مالی سپاه پاسداران ایران» کمک کند تا مبلغ ۱۵ میلیون دلار جایزه می‌دهد.

در ادعای این حساب توییتری نیروهای قدس سپاه پاسداران به فعالیتهای تروریستی از  طریق نیروهای نیابتی و استفاده از ابزارهای مالی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا متهم شده‌اند.

این اقدام وزارت امور خارجه آمریکا علیه سپاه پاسداران و تکرار ادعای نقش ایران در حمایت از تروریسم در حالی مطرح می‌شود که اخیرا سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح رسمی و قانونی آن بخصوص نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره کابوس گروه های تروریستی و افراطی در منطقه بوده‌اند. طبیعی است دولت آمریکا به عنوان مادرخوانده این گروه های تروریستی،  از هیچ تلاشی برای حمایت از آنها خودداری نکند، کما اینکه از سالها پیش تحریم های ظالمانه و غیرقانونی را علیه مردم ایران و فرزندان سپاهی آنها تحمیل کردند و در زمان ترامپ، بزدلانه دست به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی زدند.

وی در ادامه اضافه کرد :آشکار است که دولت بایدن نیز، علیرغم صحبت های فریبکارانه اولیه، همین سیاست شکست خورده را ادامه داده است و این اقدام اخیر نیز نشانه دیگری از سوءنیت دولت آمریکا در قبال مردم ایران و تداوم سیاست مفتضح  فشار حداکثری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تحریم‌های یکجانبه آمریکا را همچنان که در بیانیه اخیر گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد تصریح شد، نقض آشکار مقررات بین المللی دانست که هدفی جز وارد آوردن درد و رنج بر مردم ایران و منطقه و ایجاد آشوب دنبال نمی کند. این رفتارها ابدا تاثیری در اراده مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران در پیگیری اهداف عالی خود از جمله محو تروریسم در منطقه نخواهد داشت و جمهوری اسلامی ایران حق مقابله متناسب و قاطع با این اقدامات را منطبق با اصول حقوق بین الملل، برای خود محفوظ می داند./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25549

ارسال نظر