پارلمان کانادا تعطیل شد

پارلمان کانادا به دلیل «حادثه مشکوک» به طور موقت تخلیه شد.

پارلمان کانادا تعطیل شد

مقامات کانادایی پس از اطلاع از یک «حادثه مشکوک» به طور موقت پارلمان این کشور را تخلیه و مناطق اطراف آن را بستند.

پلیس کانادا نیز شرایط غیرعادی در پارلمان این کشور در شهر اوتاوا را تائید کرد و گفت که تحقیقات را در این زمینه آغاز کرده است.

همچنین در بیانیه‌ای که توسط بخش امنیتی مجلس کانادا منتشر شده، گفته شده است که تحقیقات پلیس مربوط به یک «تهدید احتمالی» است. این بیانیه همچنین می‌افزاید که تمام ساختمان‌های پارلمان کانادا تحت نظر قرار گرفته اند و مناطق اطراف همگی مسدود و رفت و آمد در آن‌ها محدود شده است، در عین حال منابع و مقامات امنیتی کانادا نگفته اند که محدودیت‌های رفت و آمد در اطراف پارلمان این کشور تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه مشکوک و امنیتی اعلام نشده، اما تخلیه پارلمان کانادا بر اثر حادثه مشکوک و ناشناخته اگر بی سابقه نباشد، بسیار کم سابقه است.

مقامات کانادایی در عین حال گفته اند که پارلمان این کشور به زودی فعالیت خود را از سر خواهد گرفت و نمایندگان می‌توانند به محل کار خود بازگردند. حادثه امنیتی مشکوک و ناشناخته در محل پارلمان کانادا به توقف فعالیت و بر هم خوردن نشست عمومی اعضای پارلمان در روز گذشته هم منجر شد.

مجلس ملی یا پارلمان کانادا در واقع قوه قانونگذاری فدرال این کشور است که در منطقه‌ای موسوم به پارلمنت هیل واقع در شهر اوتاوای استان انتاریو که پایتخت ملی کانادا است قرار دارد./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25342

ارسال نظر