تیراندازی خونین در فیلادلفیا

در جدیدترین حادثه تیراندازی در آمریکا که در شهر فیلادلفیا رخ داد، سه نفر کشته و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند.

تیراندازی خونین در فیلادلفیا

نیمه شب گذشته یک حادثه تیراندازی جدید در شهر فیلادلفیا بزرگترین شهر ایالت پنسلیوانیا رخ داد.

اداره پلیس فیلادلفیا در این باره گزارش داد که بر اثر تیراندازی در این شهر ۳ نفر کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

شبکه سی بی اس نیز در این باره اعلام کرد: نیمه شب گذشته، یک فرد مسلح با تیراندازی به سمت مردم در منطقه ساوت استریت در فیلادلفیا، باعث کشته شدن ۳ نفر و زخمی شدن ۱۰ تن دیگر شد و ۷ تن از مجروحان برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند اما از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست.

تحقیقات پلیس درباره انگیزه فرد مهاجم آغاز شده و هنوز مشخص نیست که آیا در پی تیراندازی پلیس به سمت فرد مهاجم، وی کشته یا زخمی شده باشد.

این در حالی است که کمتر از دو هفته از تیراندازی مرگبار در مدرسه ابتدایی راب در تگزاس آمریکا و کشته شدن ۱۹ دانش آموز و ۲ معلم می‌گذرد.همچنین پلیس شهر «فینیکس» در ایالت آریزونا اعلام کرد بر اثر تیراندازی در یک فروشگاه بزرگ یک زن کشته و هشت تن دیگر زخمی شده‌اند. این تیراندازی زمانی رخ داد که حدود ۱۰۰ نفر در محوطه فروشگاه بودند.

از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی، ۲۷ مورد تیراندازی در مدارس آمریکا رخ داده که موجب کشته و زخمی شدن بیش از ۸۳ نفر شده است. جالب است بدانید با روند رو به رشد تیراندازی‌ها در مدارس ایالات متحده و پس از ۶۰ سال، اسلحه با پیشی گرفتن از خودرو و تصادفات رانندگی، به علت اصلی مرگ و میر کودکان آمریکایی تبدیل شدهو این روزها بیش از ۹۰ درصد از کودکان ۵ تا ۱۴ ساله که در حدود ۳۰ کشور ثروتمند جهان با اسلحه کشته می‌شوند، اهل ایالات متحده هستند.

در حالی که حوادث و تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا همیشه رخ می‌دهد و بسیاری از شهروندان این کشور و دموکرات‌ها خواستار اصلاح قانون حمل سلاح و کنترل سلاح هستند، انجمن ملی سلاح آمریکا، درنشست سالانه خود در تگزاس، ضمن رد پیشنهاد کنترل سلاح در این کشور، حمل اسلحه را یک حق انسانی اولیه عنوان کرد. دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در جریان سخنرانی در این انجمن اظهار کرد باید به جای تصویب قانون محدودیت دسترسی به سلاح در آمریکا، سطح امنیت مدارس را بالا ببریم./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 24160

ارسال نظر