خبر جدید اولیانوف از توافق احیای برجام

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین یادآور شد از سر گیری مذاکرات وین منوط به تصمیم آمریکا و نه جمهوری اسلامی ایران است.

خبر جدید اولیانوف از توافق احیای برجام

نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین ضمن یادآوری رویکرد منعطف جمهوری اسلامی در مذاکرات وین گفت اکنون نوبت اقدام از سوی دولت آمریکا است.

میخائیل اولیانوف امروز سه شنبه در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود آورد: مذاکرات وین بر سر برجام از ۱۰ مارس متوقف شده است. بنا به گزارش رسانه ای، ایران در سفر اخیر هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به تهران درجه خاصی از انعطاف از خود نشان داد و اکنون منتظر پاسخ طرف آمریکایی است.

دیپلمات ارشد روسیه در وین با یادآوری اینکه مذاکرات وین برای از سرگیری منتظر تصمیم سیاسی از سوی دولت آمریکاست گفت توپ (اکنون) در زمین واشنگتن است.

در آخرین تحولات حول برجام، عصر روز گذشته، آژانس بین المللی انرژی اتمی بدون اشاره به تعهدات طرف های ایران در توافق هسته ای سال ۲۰۱۵، در گزارش خود مدعی شد که میزان اورانیوم غنی شده تهران به ۱۸ برابر مقدار تعیین شده ذیل برجام رسیده است. این آژانس ضمن طرح ادعاهای تکراری برضد ایران در گزارش خود مدعی شد: تهران در خصوص مشاهده ذرات اورانیوم در ۳ سایت اعلام نشده خود، توضیحات موثقی به این آژانس ارائه نکرده است. مسائل پادمانی مربوط به این ۳ مکان باقیمانده است.

دور هشتم مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانی که از ۶ دی‌ سال ۱۴۰۰ آغاز شد، از ۲۰ اسفند ماه و به منظور انجام مشورت‌ های سیاسی وارد وقفه شد تا نمایندگان کشورهای ۱+۴ به پایتخت‌های خود بازگشته‌ و به مشورت هایی مبادرت نمایند./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 23424

ارسال نظر