هواپیمای گم‌شده پیدا شد

محل سقوط هواپیمای گمشده نپالی که با ۲۲ سرنشین به دلیل شرایط بد جوی روز گذشته لحظاتی پس از بلند شدن از زمین سقوط کرد، شناسایی شد.

هواپیمای گم‌شده پیدا شد

ارتش نپال امروز دوشنبه اعلام کرد محل سقوط هواپیمای گمشده نپالی را که با ۲۲ سرنشین به دلیل شرایط بد جوی روز گذشته لحظاتی پس از بلند شدن از زمین سقوط کرد، شناسایی و پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «نارایان سیل وال » سخنگوی ارتش نپال در حساب کاربری توئیتر خود با قراردادن عکس هایی از بقایای هواپیمای سقوط کرده نپالی که به نظر می رسد به کوه اصابت کرده است اعلام کرد: «سربازان امداد و نجات ارتش محل سقوط هواپیما را پیدا کردند.»

براساس اطلاعات شرکت هواپیمایی و مقام‌های دولتی نپال، ۴ شهروند هندی، ۲ شهروند آلمانی و ۱۶ شهروند نپالی از سرنشینان هواپیمای دو موتوره «دی اچ سی -۶-۳۰۰» متعلق به شرکت هواپیمایی خصوصی «تارا ایر» بوده اند.

این هواپیما ۲۰ دقیقه پس از برخاستن از زمین، ارتباط خود را با برج مراقبت از دست داد.

هواپیمای نپالی از شهر گردشگری «پوخارا» در ۱۲۵ کیلومتری غرب پایتخت این کشور به مقصد «جومسوم» شهر گردشگری دیگری با معابد مشهور پرواز کرده بود.

گفتنی است در تارنمای «فلایت رادار ۲۴» ردیابی پروازها، نخستین پرواز این هواپیما در آوریل ۱۹۷۹ ثبت شده است.

۸ کوه بلند از ۱۴ کوه مرتفع دنیا از جمله اورست در نپال واقع شده است و رکوردی از تصادف های هوایی در این کشور وجود دارد. آب و هوای این کشور می تواند به شکل ناگهانی تغییر کند.

اوایل سال ۲۰۱۸ پروازی از شرکت «یو اس-بانگلا» از داکا به کاتماندو هنگام نشستن بر روی زمین آتش گرفت و ۵۱ نفر از ۷۱ مسافر آن جان باختند./ ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 23213

ارسال نظر