موشک مافوق صوت بسیار دقیق چین

چین مشغول توسعه موشک های مافوق صوتی است که می توانند یک خودروی در حال حرکت را با دقت بسیار بالا هدف بگیرند.

موشک مافوق صوت بسیار دقیق چین

چین مشغول توسعه موشک های مافوق صوتی است که می توانند یک خودروی در حال حرکت را با دقت بسیار بالا هدف بگیرند.

به گزارش عرشه آنلاین، ایندپندنت نوشت: به گفته محققان این پروژه یک پیشرفت عظیم به حساب می آید و گامی مهم برای حل کردن چالش چگونگی هدف گرفتن یک شی متحرک با سرعت بالا است. تیم تحقیقاتی به رهبری «یانگ شیائوگانگ از دانشگاه مهندسیPLA Rocket Force در ایالت شیان اعلام کردند تا ۲۰۲۵ میلادی مهلت دارند راه حلی برای چالش های غیرقابل ردیابی فناوری مافوق صوت ارائه کنند.

این تحقیق در ژورنال Infrared and Laser Engineering منتشر شده و محققان در آن توضیح داده اند موشک های بسیار سریع می توانند مسافت های طولانی را در کسری از ثانیه طی کنند و اشتباهی کوچک در مکان یابی و سیستم راهنمایی به خطایی بزرگ منجر می شود.

براساس پژوهش از فاصله دور، نشانگر مادون قرمز یک هدف در حال حرکت کوچک شامل چند پیکسل بدون اطلاعاتی دقیق مانند شکل، بافت و ساختار است و همین امر شناسایی و ردیابی را بسیار سخت می کند.

اما به گفته محققان، ارتش چین با موشک مافوق صوت جدید می تواند گستره استفاده از تسلیحات مافوق صوت در جنگ های منطقه ای را افزایش دهد.

به گفته یانگ، تیم یک روش شناسایی و ردیابی جدید ابداع کرده و هم اکنون مشغول متمرکز کردن آن روی هدف هایی است که با سرعت زیاد حرکت می کنند.

طبق پژوهش موشک مافوق صوت جدید فقط براساس تصویر ثبت شده عمل نمی کند و در عوض از داده های جمع آوری شده توسط حسگرهای حرکت نیز استفاده می کند تا هر پیکسل را تطبیق دهد.

ارتش چین معتقد است اسلحه های مافوق صوت ماهیت جنگ را تغییر می دهند و درهمین راستا سرمایه گذاری سنگینی برای دستیابی به فناوری های جدید می کند.

در برنامه موشک مافوق صوت PLA حدود ۳ هزار محقق فعالیت می کنند.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 21477

ارسال نظر