سفر ضدایرانی وزیر جنگ اسرائیل به آمریکا

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد برای گفت‌وگو درباره ایران و افزایش همکاری‌های امنیتی به واشنگتن می‌رود.

سفر ضدایرانی وزیر جنگ اسرائیل به آمریکا

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی صبح امروز (چهارشنبه) پیش از سفر به ایالات متحده، گفت که درباره افزایش همکاری‌های امنیتی و بررسی پرونده‌های ایران و اوکراین گفتگو خواهد کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴»،گانتز در جریان این سفر با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا و «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور دیدار خواهد کرد. در این سفر، قرار است وزیر جنگ تل‌آویو در رویدادهایی در میامی و نیویورک با حضور یهودیان آمریکا شرکت خواهد کند.

این در حالی است که مشاور امنیت دولت آمریکا روز گذشته (سه شنبه) دیدار مشابهی با «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی در کاخ سفید داشت و بر تعهد واشنگتن به ریاض تاکید کرده بود.

گانتز در تصریحی پیش از سوار شدن به هواپیما در فرودگاه بن‌گوریون، ضمن تکرار درخواست اتحاد منطقه‌ای مقابل ایران، گفت: «با مقامات آمریکایی درباره همکاری‌های امنیتی و موضوع ایران گفت‌وگو خواهم کرد».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دو روز گذشته (دوشنبه) در سخنانی مدعی شده بود که این رژیم مانع از انتقال قابلیت‌های پیشرفته ایران به منطقه خواهد شد و این را تهدیدی برای تل آویو می‌داند.

علاوه‌براین و به دنبال تداوم عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی علیه نظامیان رژیم صهیونیست، گانتز طی یک نشست محرمانه درباره از دست دادن کنترل مناطق «الجلیل» و «نقب» هشدار داده بود./ فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 21376

ارسال نظر