کدام کشورها اینترنت ماهواره‌ای دارند؟

ماهواره‌های استارلینک تحت رهبری و ساخت شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک، اکنون در ایالات متحده، مکزیک، و بخش قابل توجهی از کانادا و اروپا، و همچنین استرالیا و نیوزلند در دسترس هستند.

کدام کشورها اینترنت ماهواره‌ای دارند؟

ماهواره‌های استارلینک تحت رهبری و ساخت شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک، اکنون در ایالات متحده، مکزیک، و بخش قابل توجهی از کانادا و اروپا، و همچنین استرالیا و نیوزلند در دسترس هستند.

به گزارش عرشه آنلاین، در مجموع، اسپیس ایکس ادعا می کند که استارلینک اکنون در ۳۲ کشور در دسترس است، و همانطور که در نقشه به روز شده نشان داده شده این ادعا کاملا درست است. این شرکت در توییتی اعلام کرد افرادی که این سرویس را از مناطقی که روی نقشه به‌عنوان «در دسترس» مشخص شده‌اند سفارش داده‌اند، پایانه‌های استارلینک آنها «فوراً» ارسال می‌شوند.

مناطق تحت پوشش استارلینک

در این توییت آمده است: استارلینک اکنون در 32 کشور در سراسر جهان در دسترس است. افرادی که از مناطقی با علامت "در دسترس" تجهیزات مورد نیاز را سفارش می‌دهند، استارلینک آنها فورا ارسال می شود.

نقشه پوششی نشان می‌دهد که استارلینک در بیشتر بخش‌های ایالات متحده، بخش جنوبی کانادا، تمام مکزیک، بیشتر اروپا به جز اسکاندیناوی، بخش‌هایی از آمریکای جنوبی، پرتراکم‌ترین مناطق استرالیا و نیوزلند در دسترس است.

در دو سال گذشته اسپیس ایکس بیش از 2500 ماهواره استارلینک را به مدار پایین زمین پرتاب کرده است. به‌ویژه در اروپا، اوکراین با ‌عنوان «به‌زودی» علامت‌گذاری شده است، در ضمن اسپیس‌ایکس تحویل آنتن‌ها را به اوکراین پس از هدف قرار گرفتن زیرساخت‌های ارتباطی آن توسط ارتش روسیه تسریع کرد.

ماسک در هفته جاری گفت که اسپیس ایکس تاکنون با موفقیت، تلاش‌های ارتش روسیه برای مسدود کردن ارتباطات ماهواره‌ای استارلینک را خنثی کرده است. او در پاسخ به اینکه آیا ایالات متحده و اتحادیه اروپا ارتش روسیه را مسئول حمله سایبری به پایانه های KA-SAT Visat در ماه فوریه می دانستند؟ عنوان کرد: از طریق Verge، اسپیس ایکس در ماه ژانویه، پوشش استارلینک به 25 کشور جهان رسیده است.

استارلینک در ماه فوریه یک آنتن و سرویس ممتاز را با سرعت بیشتر و تاخیر کمتر معرفی کرد. هزینه سخت افزار ثابت 2500 دلار، به اضافه 50 دلار هزینه حمل و نقل و جابجایی، با هزینه اشتراک پهنای باند 500 دلار در ماه است. اشتراک استاندارد استارلینک ماهیانه 99 دلار هزینه دارد، اما در ماه مارس قیمت آن به 110 دلار در ماه افزایش یافت همچنین قیمت پایانه از 499 دلار به 549 دلار افزایش یافت.

نقشه در دسترس بودن استارلینک همچنین جزئیات مکان و زمان ارائه سرویس در سال آینده را نیز نشان می دهد. این سرویس در سه ماهه اول 2023 در نروژ، سوئد، فنلاند، استونی، ایسلند و گرینلند در دسترس خواهد بود.

همچنین اعلام شده است که پوشش این اینترنت ماهواره‌ای برای روسیه، چین، ایران و افغانستان برنامه ریزی نشده است، اما در سال 2023 به بسیاری از کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق و همچنین عراق و کشورهای آفریقایی ارائه خواهد شد.

استارلینک همچنین قرار است در سال 2023 به سراسر آسیای جنوب شرقی و ژاپن، همراه با مناطق کم تراکم در نیمه شمالی استرالیا وارد شود. در آمریکای جنوبی، استارلینک در شیلی و بیشتر برزیل در دسترس و قرار است در سال 2023 در سایر نقاط این قاره نیز منتشر شود.

رقیب این پروژه یعنی کویپر آمازون در حال آماده شدن برای پرتاب 3000 ماهواره باند پهن است. در ماه آوریل، اعلام کرد که قراردادهایی با سه شرکت فضایی تجاری برای 83 پرتاب ماهواره کویپر امضا کرده است.

استارلینک و کویپر هر دو برندگان پروژه جدید ناسا برای تعیین جایگزین های تجاری برای ماهواره ردیابی (TDRS) هستند که به زودی از رده خارج خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20910

ارسال نظر