بیانیه بایدن در واکنش به قتل عام نژادپرستانه در نیویورک

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای در واکنش به تیراندازی مرگبار اخیر در شهر «بوفالو» در ایالت نیویورک، عامل و انگیزه این جنایت را نژادپرستی عنوان کرد.

بیانیه بایدن در واکنش به قتل عام نژادپرستانه در نیویورک

کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در پی تیراندازی گسترده اخیر در شهر «بوفالو» در آمریکا، خواستار پایان دادن به تروریسم نژادپرستانه در داخل این کشور شده است.

کاخ سفید در بیانیه ای که به نقل از بایدن منتشر کرد، نوشت: در زمینه انگیزه این تیراندازی نیاز به اطلاعات بیشتری داریم و مجریان قانون در حال تحقیق و بررسی هستند، اما حقیقتی اخلاقی در این باره واضح و مبرهن است و آن اینکه جنایت و خشونت با انگیزه نژادی برای ملت آمریکا منزجر کننده است. هرگونه اقدام تروریستی داخلی، از جمله اقدامی که به نام ایدئولوژی ملی گرایی سفیدپوستان انجام می‌شود، مغایر با چیزی است که ما در آمریکا از آن دفاع می‌کنیم. نفرت نباید جایگاهی امن در آمریکا داشته باشد. ما باید هر آنچه در توان داریم برای پایان دادن به تروریسم داخلی ناشی از نفرت به کار گیریم.

بایدن همچنین به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت و از پلیس این کشور برای اعمال اقدامات فوری جهت محافظت و نجات جان‌ انسان‌ها تقدیر نمود.

شب گذشته، در جریان تیراندازی دسته‌جمعی در سوپرمارکتی واقع در شهر بوفالو در ایالت نیویورک آمریکا، ۱۰ نفر کشته و سه نفر زخمی شدند. رسانه های آمریکایی در این باره اعلام کردند، شخصی که خود را طرفدار برتری سفیدپوستان اعلام کرده، عامل این تیراندازی مرگبار بوده است.

تیراندازی و کشتار دسته جمعی مشکلی فزاینده و نگران‌کننده در ایالات متحده است. آمار کشتار از طریق استفاده از سلاح گرم در این کشور به دلیل آزادی خرید و فروش اسلحه بسیار بالاست و در چند سال اخیر به ویژه از زمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور، عقاید نژادپرستانه و جنایاتی که در این راستا رخ می دهد روندی صعودی داشته است./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20861

ارسال نظر