حاکم دبی با رئیس جدید امارات بیعت کرد

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم پس از مرگ حاکم امارات متحده عربی با برادر وی به عنوان حاکم بیعت کرد.

حاکم دبی با رئیس جدید امارات بیعت کرد

شیخ «محمد بن راشد آل مکتوم»، نایب رئیس دولت امارات و رئیس شورای وزیران و حاکم دوبی با شیخ «محمد بن زاید آل نهیان» به عنوان رئیس امارات متحده عربی بیعت کرد.

پس از درگذشت خلیفه بن زاید، حاکم پیشین امارات متحده عربی، براساس یک سنت در شبه جزیره عربستان، بزرگان و مقامات کشور با پادشاه بعدی به طور نمادین بیعت می کنند. این بیعت به منزله انتقال مسالمت آمیز قدرت و پذیرش پادشاهی فرد محسوب می شود. 

خلیفه بن زاید سال ها با بیماری دست به گریبان بود و در نهایت دیروز در سن ۷۳ سالگی فوت کرد. وی متولد ۱۹۴۸ بزرگترین فرزند زاید بن سلطان، بنیانگذار امارات و ولیعهد وی بوده است و پس از مرگ پدر به حکومت امارت ابوظبی رسید و در سوم نوامبر سال ۲۰۰۴ میلادی، شورای عالی فدرال امارات، وی را به عنوان رئیس کشور برگزید. وی دومین رئیس امارات از زمان تاسیس آن در دوم دسامبر سال ۱۹۷۱ و شانزدهمین حاکم امارت ابوظبی، بزرگترین امارت ۷ گانه این کشور به شمار می‌رود.

خلیفه بن زاید از سال ۲۰۰۴ تاکنون ریاست امارات متحده عربی را بر عهده داشت، اما در واقع محمد بن زاید، برادر و ولیعهد وی عملا قدرت را در امارات در دست داشت و اغلب تصمیمات سیاسی داخلی و خارجی از سوی او گرفته می‌شد و خلیفه بن زاید تنها اسما ریاست این کشور را به دست داشت./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20664

ارسال نظر