کشته شدن سرشناس ترین خبرنگار الجزیره + عکس

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در یورش نظامیان اشغالگر به اردوگاه جنین از ناحیه صورت هدف گلوله جنگی قرار گرفت.

کشته شدن سرشناس ترین خبرنگار الجزیره + عکس

شیرین ابو عاقله خبرنگار الجزیره در حمله صبح امروز نظامیان اسرائیلی به اردوگاه جنین در کرانه باختری کشته شد.

شیرین ابو عاقله در حال پوشش خبری یورش نظامیان اسرائیلی به جنین و درگیری‌های این منطقه بود که از ناحیه سر هدف گلوله مستقیم نظامیان اشغالگر قرار گرفت و جان باخت.

علی سمودی خبرنگار روزنامه القدس نیز همراه ابو عاقله بود و او نیز از ناحیه پشت هدف گلوله قرار گرفته و مجروح شده است. وضعیت او پایدار اعلام شده است.

عزت محمد الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در توئیتی نوشت: اقدام اشغالگران صهیونیست را به هدف قرار دادن شیرین ابوعاقله خبرنگار [الجزیره] به شدت محکوم می‌کنیم و آن را جنایتی فجیع می‌دانیم. این جنایت بار دیگر تایید می‌کند اشغالگری بر پایه دروغ گویی و اسطوره‌های غیرواقعی استوار شده است، واقعیت را نشانه می‌گیرد، تلاش می‌کند جنایاتش را پنهان کند و ملت ما و روزنامه نگاران را به عمد می‌کشد.

شبکه الجزیره ضمن تسلیت جان باختن شیرین ابو عاقله خبرنگار خود به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی، تاکید کرد که او وقتی هدف گلوله صهیونیست‌ها قرار گرفت، جلیقه خبرنگاری به تن داشت.

شیرین ابوعاقله متولد ۱۹۷۱ میلادی در شهر قدس اشغالی و ۵۱ ساله بود. وی در شهر رام الله کرانه باختری زندگی می‌کرد. شبکه تلویزیونی الجزیره، خبر شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار قدیمی این شبکه در فلسطین را تایید کرد.

اردوگاه جنین بامداد امروز چهارشنبه صحنه درگیری‌های شدید بین مبارزان مقاومت فلسطین و نظامیان اسرائیلی بود که به این اردوگاه حمله کرده بودند

شیرین ابو عاقله خبرنگار الجزیره

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20393

ارسال نظر